bruker9842 Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Hei. Hele jula har jeg vært våken til 5-6 tiden på natta. Nå som det er skole igjen skal jeg legge meg mellom 22:00 og 23:00 det gjør jeg jo, men jeg våkner alltid i 2-3-4-5 tiden, før ferien sov jeg hele natta men nå våkner jeg. Sykt irriterende. Noen som har hatt samme problemet? Håper du kan svare ikke send linker til andre tråder, svar eller lavær
Blårens Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Haha =) Akkurat samme problem Akkuratt våknet fra en herlig 2 timers søvn å skal på jobb nå Endret 12. januar 2009 av MongoMan
bruker9842 Skrevet 12. januar 2009 Forfatter Skrevet 12. januar 2009 Kanskje du kan prøve sovepiller? sovepiller ikke aktuelt!
scumbag Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Hei. Hele jula har jeg vært våken til 5-6 tiden på natta. Nå som det er skole igjen skal jeg legge meg mellom 22:00 og 23:00 det gjør jeg jo, men jeg våkner alltid i 2-3-4-5 tiden, før ferien sov jeg hele natta men nå våkner jeg. Sykt irriterende. Noen som har hatt samme problemet? Håper du kan svare ikke send linker til andre tråder, svar eller lavær Du sov altså fra 5-6 tiden og med ca +8 timer blir det frem til i 13-14 tiden. Og når skolen så begynte igjen, måtte du legge deg i 22-23 tiden.. men, dette ble da 7 timer for tidlig. Så jeg kan skjønne at du fikk problemer med å sove da.. Dette blir jo det samme som å "dubbe" utpå ettermiddagen.., og man klarer da ikke å sove noe særlig lenge. Men; skolen begynte vel igjen forrige uke.. Så hvorfor har du dette problemet nå? Når det gjelder å få stilt døgnrytmen tilbake har du i grunn to muligheter: 1) Du kan tvinge deg selv til å være oppe helt til frem til f.eks. kl. 22 i kveld. Det blir da leggetid - stå-opp-tid = mye mer enn 16 timer. Og siden du ikke fikk 7-8 timer med søvn i utgangspunktet blir det fryktelig mye overtid, og du kommer til å bli skikkelig trøtt, og ikke minst jævlig seig i hele kroppen. 2) Legge deg et par timer tidligere hver gang og stå opp noen timer tidligere. Til slutt er du i mål, men dette vil ta flere dager. Endret 12. januar 2009 av scumbag
Bruktbilen Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Kanskje du kan prøve sovepiller? sovepiller ikke aktuelt! Særlig siden man trenger resept for å få kjøpt det, ingen legen vil gi det til deg på dette grunnlaget og det gjør bare ting værre for deg. Det er rimelig enkelt å bli kvitt problemet, bare stå opp 07:00 som vanlig hver dag(også helga), ikke sov på ettermiddagen, ikke legg deg for tidlig. Etter et par dager vil du få lite søvn og så vil du naturlig bli trøtt rundt 12:00.
StoryOfTheYear Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Legg deg til faste tider og stå opp til faste tider. F. eks stå opp rundt 7-tiden på morgenen og legg deg mellom 22.00 og 23.00 på kvelden på hverdagene. I helgene kan du f.eks være våken så lenge du vil, men du skal ikke stå opp senere enn 09.00 dagen etter. Da er det du selv som vil lide og være trøtt hvis du legger deg veldig sent og ikke får nok søvn innen du skal stå opp 09.00.
Alinoe Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Skjønner ikke at døgnrytme skal være så stort problem. Det handler nesten utelukkende om disiplin. Greit nok at det tar et par dager å tvinge kroppen inn i en god rytme, men det er da ikke så vanskelig. Stå opp tidlig.
Tjetta Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 Hva med å gjøre noe slitsomt på dagen? Trene, bli sliten i hjernen osv, så du blir skikkelig trøtt. . .
Blårens Skrevet 14. januar 2009 Skrevet 14. januar 2009 dra på butikken å kjøp deg øl så drikker du deg glad så legger du deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå