Gå til innhold

Kjøp av 32" LCD-Tv til 4000,-


Anbefalte innlegg

Hei igjen, nå har jeg vært på Lefdal for å kjøpe Philipsen (32PFL5403D/12). De var såklart utsolgt, men hadde utstillingsmodellen. Bilde så helt rævva ut. Hvorfor? Hovedsakelig fordi de hadde valgt composite-inngangen på billigmodellene, og kjørte component eller HDMI på de dyre modellene. Smart.

 

Men, jeg snakket med tre forskjellige selgere, og de frarådet meg alle i å kjøpe TVen, en sa det kanskje ville funke tålig greit med digitale signaler, men jeg fikk inntrykk av at det også ville kunne være "bølger" over skjermen da. Og jeg ser for meg at reklamasjon på dette ville blitt *svært* vanskelig etter at alle frarådet kjøp... Egentlig tror jeg at bilde ville blitt helt fint med digitalt signal (slik du sier qwert), men jeg orker bare ikke alt kjaset (selv om det irriterer meg grenseløst at de bevisst setter opp dette skuespillet for oss, utrolig sleipt salgstriks).

 

Jeg endte med å betale depositum på 32LG2000 til internettpris (4995,-). Den var selvfølgelig også utsolgt, men kommer i morgen (fredag). Jeg har tidligere sett på 32LG3000, og selgeren fortalte at den *eneste* forskjellen på disse to var utseendet. Kan noen bekrefte dette...? Jeg kan fortsatt angre meg.

Har lest i et annet forum at 32LG2000 ikke støtter pixelmapping, men at 32LG3000 gjør det, men det ble ikke bekreftet noe sted.

 

På LG sine sider (lge.com), står såklart ikke 32LG2000-modellen oppført, og manualene for de to modellene er felles. Hvor finner jeg spesifikasjonene?

 

Svært takknemlig for tilbakemelding på dette (gjerne før i morgen kl 10 når jeg henter TVen:)).

 

Tips til dere som evt. skal kjøpe Philipsen 32PFL5403D/12: På mandag spretter prisen opp 1500,-, men om man kjøper den i løpet av uka (med depositum), vil man få den til den annonserte prisen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Valget mitt står også mellom Phillpsen og LG, får Phillips 32PFL5403D til 4395,- på Eljøp, LG 2000 til 4995,-. For ordens skyld; Ser at Phillips 32PFL3403D er priset til 4995, 32PFL5403D til 4395,- (internettpris). Sistnevnte må definitivt være et bedre kjøp?

 

Kommer i all hovedsak til å bli brukt til XBOX 360. Men rommet der TV'en skal plasseres er smalt, kommer til å sitte ca 1,5 meter fra skjermen. Er det noen av disse TV'ene som da utpeker seg, eller bør jeg velge noe helt annet når sitteavstanden blir så nærme?

Lenke til kommentar
På LG sine sider (lge.com), står såklart ikke 32LG2000-modellen oppført, og manualene for de to modellene er felles. Hvor finner jeg spesifikasjonene?

 

Fant ut litt selv og ved hjelp i et annet forum: 32LG2000 or 32LG3000 er ganske like:

32LG2000: 2 HDMI (begge bak), 6 ms responstid, "just scan". (tysk pdf)

32LG3000: 3 HDMI (en på siden), 8 ms responstid, "just scan". (link fra LG)

 

Mulig det er flere småforskjeller, men det er hva jeg fant foreløbig.

 

Vet ikke noe om forskjellen på de to Philips-modellene. Men vet ihvertfall at om 32PFL5403D/12 får et dårlig signal inn, så gir den et dårlig signal ut... Jeg spurte to ganger om å få se den med HD-signal over HDMI, men nei, det kunne ikke Lefdal vise - for de hadde jo ikke lange nok kabler...

 

 

Edit: Jeg dro til en annen butikk og fikk kjøpt 32LG3000 til samme pris som 32LG2000 hos Lefdal, og fikk depositumspengene tilbake fra Lefdal.

Veldig fornøyd med 32LG3000 sålangt!

Endret av judhaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...