Gå til innhold

Tv-out - ikke farger


akd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du kobler gjennom videospilleren, så prøv å kjøre rett til tv.(videospillere har ofte MACROVISION som kan gjøre at ting blir s/v og skurrer)

 

Hvis du bruker AV inngangen på tv'en(scart), pass på at AV kanalen er innstilt på VIDEO eller S-VIDEO, avhengig av om du bruker composite eller s-video.

Hvis du kjører composite, og AV-kanalen er stilt -til s-video, blir det altså svart-hvitt. (ivertfall hos meg)

Lenke til kommentar

Var sånn med mitt Msi blabla Geforce2 MX, men jeg tror det var fordi hullet på plata som sitter på kortet som man fester til kabinettet var skjevt i forhold til kontakten på kortet, så jeg fikk ikke kabelen skikkerlig i.

Har gjort hullet større, men jeg har ikke fått prøvd det enda, så jeg vet ikke om det var årsaken.

Lenke til kommentar

Mulige løsninger:

1. Du kjører NTSC -> skift til PAL (TV formater)

2. Du bruker S-video kabel på en tv uten s-videoinngang, via en scart omformer -> Bytt til composite kabel

3. Dårlig kabel -> "You figure it out" :smile:

 

Trolig er det det første...

Lenke til kommentar

Pass da på at du setter opp til å ta imot S-video signal, ellers blir det fortsatt svart/hvitt. Det kan godt hende den inngangen du bruker heter AV3/S, da må du trykke to ganger på knappen som velger AV3 for å få den til å skifte til AV3/S og dermed ta imot S-video.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har (nesten)samme problemet med mitt TNT2 Ultra kort. Problemet her kommer frem når jeg kjører i PAL modus. Alt blir sort/hvitt (men skurrer ikke). Skifter jeg over til NTSC så blir det farger.

Bruker TVTOOL 4.6.

 

Derimot.. Hvis TV'n din ikke støtter NTSC, kan bildet bli skurrete og Sort/hvitt hvis du da sender NTSC til en PAL tv.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Du kan også sjekke at du kjører ut secam og ikke mesecam. et kort jeg hadde tidligere likte veldig godt å kjøre ut mesecam fremfor secam.

 

Quote:


On 2001-08-06 13:55, akd skrev:

Har et Point Of View GeForce2 GTS PRO 32Mb DDR TV-out Retail AGP men får ikke farger på tv og det flimrer litt.

Her noen et tips.


Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...