Gå til innhold

Kjøp av trådløst headsett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har ikke jeg god greie på dette med trådløse hodetelefoner, men er litt skeptisk til hodetelefoner som bruker radio. I alle tester jeg har sett til nå så virker det som at radio støy er det største problemet. Er dette noe man merker godt om man bruker rundt 1000 kr?

 

Nå har jeg prøvd å finne noen bluetooth hodetelefoner, men sliter med å finne noe som er verdt å se på. Noen tips?

 

Skulle gjerne kjøpt med ledning men tv'en og og forsterkeren er et stykke unna og det er kun dette jeg skal bruke det til.

 

Tips =) ????

Lenke til kommentar

Har selv RS130, og vil ikke påstå lyden er spesielt bra. Men den gjør jobben, nok til at jeg bruker de så godt som hver eneste kveld til serier og lignende. Bruker de ikke til musikk. Støy er merkbart, men bare i helt stille partier. Dette avhenger litt av volumkombinasjon på kilde/headsett. Alt i alt tror jeg ikke dette vil være noe problem, jeg tenker ikke over det uten at jeg lytter etter det.

 

Alt i alt, kjøp kablet headsett om du kan. Vil du ha et trådløst gjør som meg; ikke ha for høye forventninger, for da blir du nok skuffet.

Endret av StaBBer
Lenke til kommentar
Ja, kablet er nok best sånn sett, men lurer på om det vil være noe støy om jeg skulle kjøpe et bluetooth headsett. Virker ikke som det er så veldig mange vet stort om akkurat dette =P Må vel bare prøve et, men det blir nok bluetooth

 

Creative CB2530 gir muligheten for å koble enhver enhet som ikke har blåtann (f.eks. en TV, mp3-spiller etc.) til det trådløse hodetelefonsettet som følger med. (En liten batteridrevet sender plugges inn i det vanlige lyduttaket for å muliggjøre blåtann-overføring.) Lyden er kanskje ikke på hi-fi-nivå, men det er en gangbar og praktisk løsning for det nivået det er beregnet på.

 

Ellers har Sony et blåtann hodetelefonsett som heter DR-BT50 (øreklokker det også), som gir OK lyd, men som krever at enheten har innebygd blåtann. Prisen for disse tror jeg kan ligge på om lag kr. 1500 - 1600,-.

 

Hvis man ønsker blåtann ørepropper, så kommer Sony-Ericsson snart med HBH-IS800, som vel koster under kr. 1000,-.

Endret av mortenandersen
Lenke til kommentar
Ja, kablet er nok best sånn sett, men lurer på om det vil være noe støy om jeg skulle kjøpe et bluetooth headsett. Virker ikke som det er så veldig mange vet stort om akkurat dette =P Må vel bare prøve et, men det blir nok bluetooth

 

Ellers har Sony et blåtann hodetelefonsett som heter DR-BT50 (øreklokker det også), som gir OK lyd, men som krever at enheten har innebygd blåtann. Prisen for disse tror jeg kan ligge på om lag kr. 1500 - 1600,-.

 

Hvis man ønsker blåtann ørepropper, så kommer Sony-Ericsson snart med HBH-IS800, som vel koster under kr. 1000,-.

 

Ja=) Fant også et som virker ok på creative.com (Creative CB8100), men finner det ikke på noen nettbutikker.. Bestilte Creative HS-1200 fra komplett, vet ikke om dette er noe særlig, men er egentlig litt skeptisk til hele trådløs greia =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...