Gå til innhold

[Løst]"Medium PC" for overall-bruk (E8400/HIS4850/P45) @ ca.5500,-


Anbefalte innlegg

Heisann

 

Bygger et system som skal takle noe spilling, men er ikke det jeg er mest hissig på.

Det blir noe 3D-modellering, HD-filmer og litt Folding :thumbup: i tillegg til den dagligdagse bruken. Systemet skal overklokkes.

 

Utpekt HW så langt:

______________________________________________

CPU: Intel - Core 2 Duo E8400

RAM: Kingston - HyperX DDR2-800 4 GB (2x2048)

GPU: HIS - Radeon HD 4850 IceQ 4 512MB

HK: Gigabyte - GA-EP45-UD3R

HDD: Western Digital - Caviar Black 640 GB

 

For de som vil ha med alle linkene fra handlevognen kan se her

 

Dette skal inn i et Antec P182 kabinett som skal gjennomhulles. Err, jeg mener, casemoddes. :dremel:

 

Det jeg mangler er PSU og gode råd:

- Noen antakelser over hvor mye oppsettet krever av strøm? Kan tenkes at grafikk skal byttes ut om et år eller slikt.

 

- Noen innvendinger mot utvalgt HW?

For eksempel komponenter som yter like bra/bedre men til en billigere penge? Det er spesiellt minne jeg ikke har orket å lese meg opp på..

 

Gode råd mottas med takk og bukk.

 

Cheers,

Morten

 

Edit: Ikke helt "Løst" allikevel... det var litt kuk i computern :tease: Se siste post.

Endret av Webtroll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, det ser vedig bra du, du har valgt gode komponenter.

 

Maltraktere et P182!:o

 

 

Angående PSU:

400W holder lenge til dette oppsettet. (Om du ikke skal ha en shitload med hardisker..)

 

Det er en del som du beholder lenge, og da er det lurt å kjøpe en av god kvalitet.

 

Jeg foreslår en Corsair TX 650W , en av de beste 650W på markedet. Da er du sikret en stabil strømtilførslet i mange år fremover.

Lenke til kommentar
Maltraktere et P182!:o

Det er vel mer innvendig casemod det er snakk om. P182 er det fineste kabinettet jeg vet om på utsiden, men jeg er ikke helt enig i hvordan det ser ut inni. Så da er det bare å dremle og forme som jeg selv vil.

 

Tenker i retning av å tette igjen alle unødvendige hull og åpninger og prøve å få til positivt lufttrykk a la

og fylle inn unødvendig luftrom med en form (flexi/skum etc.) for å gjøre luftvolumet så lite som mulig og dermed gi viftene litt mindre luft å flytte på. ;)

 

Nei, kutte opp en P182 er grunn nok til å havne på glattecella... Fysjameg

 

Cheers

Endret av Webtroll
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jepp, jeg la merke til det da jeg gikk over bestillingen og så at modellnummeret og kjøleren ikke stemte overens. Bra at jeg bestemte meg for å gå over lista...

 

Men nå er jeg litt i villrede siden de kortene i prisoversikten som faktisk er IceQ 4 koster fra 1700,- og de rimeligste 4870-kortene starter på 1900,-

 

Og siden jeg først kikker på 4870 så melder jo problemstillingen om 512MB minne eller 1GB seg selvfølgelig. Har ikke fått meg skjerm ennå, så har ikke fått spikret hvilke oppløsninger jeg kommer til å spille på enda.

 

Det blir en håpløs tankegang, å bare skulle legge på "litt til" hele tiden...

 

Det jeg egentlig ville ha var en 4850 med 2-slot kjøler(IceQ) som får lufta ut og ikke et med varmeribber/pinnsvin som bare varmer opp kabinettlufta...

 

Hvordan skal dette gå...

 

Så da er det bare skjerm og skjermkort igjen. :cool:

 

@ Kakee:

Vil anbefale å kikke litt rundt på forumet(gjør et søk), bruke din venn Google eller se her(søk i prisoversikten) eller her(anbefalinger fra HW.no). Tror tipset om å få tak i en antenne med en liten ledningsstump kan være praktisk for signalet.

 

 

Cheers,

Webtroll :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...