guom Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Dette er maskinen min: Athlon xp2100+ 512MB ram 80 GB HD geforceTI4800E skjermkort nVidia nForce2 Dolby Sourround 5.1 lydkort Dette er maskinen til kameraten min: Athlon xp2000+ 1024MB ram 80 GB HD geforceTI4400 skjermkort Creative Soundblaster Audigy 2 lydkort (skikkelig bad ass!) Det som er problemet med pc-en min er at den alltid er treigere enn maskinen til kameraten min. Uansett hva vi sammenligner. Begge har windows XP, og begge kjører i tillegg det samme virusprogrammet. Når vi skal spille spill over nettet for eksempel, er han alltid inne på en server 10-15 sekunder før meg. Det samme gjelder all ander programmer. Men det skal da ikke være sånn, maskinen min er da ikke dårligere enn hans. Men hvorfor går min så treigt da? Jeg har sjekket system min på kontrollpanel, der oppdaget jeg at jeg hadde service pak 1, har det noe å si? :-?
martin_meling Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Har dere samme type RAM & samme specs på HD? SP1 har i mange tilfeller gjort maskiner tregere, it-avisen hadde en artikkel om dette, søk der & du vil finne. Tviler på om SP1 har så mye å si i dette tillfellet. Har dere like mye inne på pc-ene?! Har den ene formatert/defragmentert i nyere tid enn den andre? Med andre ord er det mye som kan spille inn her!
Bushnell Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 om du kunne si hva slags ram dere har.. kanskje hovedkort og er hden 8 mb cach? det er ikke så alt for lett å si hva som kan ha skylden ut av hva du har skrevet.. ikke sikkert det er s¨lett å finne det ut heller.. kan som sagt være MYE rart
osse-mon waits for alice Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Mye kan nok skyldes på Minnetype, HDD-type og SP1, mener jeg...
-kristoffer- Skrevet 11. april 2003 Skrevet 11. april 2003 Hei Det jeg jeg som er denne kammeraten da... guom har raskere minne enn meg, han har 333Mhz, jeg har 266Mhz Og begge har 7200RPM HD med 8MB cache. Harddiskene er forholdsvis nyformatterte og ryddige. Jeg har imidlertid ikke SP1, men det skal da ikke gjøre så stort utslag skal det?
guom Skrevet 12. april 2003 Forfatter Skrevet 12. april 2003 Nå vet jeg hva som er galt, når jeg trykker control alt og del , ser jeg at CPU alltid er på 100%, der winnt bryker 95%. Er det noen som vet hva det er og gjør?
-kristoffer- Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 winnt er innstallasjons- og oppgraderings-program for winXP. Hos guom starter det tydeligvis ved oppstart og kjøreri bakgrunnen hele tiden. Noen som vet hvorfor og hvordan han kan bli kvitt det?
TST Skrevet 12. april 2003 Skrevet 12. april 2003 Les retningslinjene. Spesielt punkt 1 om bruk av emnefeltet. Tråd stenges.
Anbefalte innlegg