Gå til innhold

Help maskinen min !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er maskinen min:

Athlon xp2100+

512MB ram

80 GB HD

geforceTI4800E skjermkort

nVidia nForce2 Dolby Sourround 5.1 lydkort

Dette er maskinen til kameraten min:

Athlon xp2000+

1024MB ram

80 GB HD

geforceTI4400 skjermkort

Creative Soundblaster Audigy 2 lydkort (skikkelig bad ass!)

Det som er problemet med pc-en min er at den alltid er treigere enn maskinen til kameraten min. Uansett hva vi sammenligner. Begge har windows XP, og begge kjører i tillegg det samme virusprogrammet.

Når vi skal spille spill over nettet for eksempel, er han alltid inne på en server 10-15 sekunder før meg. Det samme gjelder all ander programmer. Men det skal da ikke være sånn, maskinen min er da ikke dårligere enn hans. Men hvorfor går min så treigt da? Jeg har sjekket system min på kontrollpanel, der oppdaget jeg at jeg hadde service pak 1, har det noe å si?

:-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere samme type RAM & samme specs på HD? SP1 har i mange tilfeller gjort maskiner tregere, it-avisen hadde en artikkel om dette, søk der & du vil finne. Tviler på om SP1 har så mye å si i dette tillfellet.

Har dere like mye inne på pc-ene?! Har den ene formatert/defragmentert i nyere tid enn den andre?

Med andre ord er det mye som kan spille inn her!

Skrevet

om du kunne si hva slags ram dere har.. kanskje hovedkort og er hden 8 mb cach? det er ikke så alt for lett å si hva som kan ha skylden ut av hva du har skrevet.. ikke sikkert det er s¨lett å finne det ut heller.. kan som sagt være MYE rart

Skrevet

Hei

Det jeg jeg som er denne kammeraten da...

guom har raskere minne enn meg, han har 333Mhz, jeg har 266Mhz

Og begge har 7200RPM HD med 8MB cache. Harddiskene er forholdsvis nyformatterte og ryddige.

Jeg har imidlertid ikke SP1, men det skal da ikke gjøre så stort utslag skal det?

Skrevet

Nå vet jeg hva som er galt, når jeg trykker control alt og del , ser jeg at CPU alltid er på 100%, der winnt bryker 95%.

Er det noen som vet hva det er og gjør?

Skrevet

winnt er innstallasjons- og oppgraderings-program for winXP.

Hos guom starter det tydeligvis ved oppstart og kjøreri bakgrunnen hele tiden.

Noen som vet hvorfor og hvordan han kan bli kvitt det?

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...