Gå til innhold

Får ikke lyd fra PC til TV - feil kabel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I dag prøvde jeg å koble min nye Sony Bravia opp mot PC-en min for å spille av filmer etc. Jeg brukte en VGA-kabel for å få opp bildet, og det gikk helt knirkefritt.

Verre ble det når jeg skulle få lyd.

Bestilte en slik kabel fra Komplett. Har koblet minijack-enden inn i både Line In og Line Out på PC-en (grønn og svart inngang) og koblet de to phono-endene til TVen bak - der det var inngang for hvit/rød phono. Har sjekket at ingen av lydinnstillingene på PC-en er dempet, men likevel får jeg ikke lyd ut fra PC-en og ut gjennom TV-høyttalerne.

Har også prøvd å velge både lydanlegg, og TV-høyttalere som lydkilde. Ingenting.

Er det noe galt med lydkabelen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du velge source på tv og bare surfe gjennom de forskjellige,regner med det er noe sånn som HDMI,Komponent,PC+++.Kan jo hende du ikke kan bruke vgainngangen til bilde og en annen inngang til lyd.Så da får du bilde på en source og lyd på en annen.

Skrevet (endret)

Du mener altså bare å surfe gjennom alle de forksjellige AV-inngangene?

Har prøvd, men fikk ikke opp noe lyd på de andre inngangene heller. :(

Endret av bermar
Skrevet

Ser ut som om du hadde rett ja. Prøvde å koble phono-koblingene til AV3-tilkoblingene på siden. Fikk lyd da, men selvsagt ikke noe bilde ettersom det er på PC-kanalen.

Er det ikke sånn at om jeg kobler inn phono bak der hvor det er meningen at Hi-Fi-lyd kan kobles til skal det være felles lyd for alt?

Veit du om en måte jeg kan få gjort noe med dette?

Skrevet

Fant ut selv at det ble ganske vanskelig.

Har heller valgt å bare kjøre høytalersetet mitt fra PC-en eksternt. Funker egentlig like greit ettersom lyden er bedre på høytalerene mine enn på de som er på integrert i TV-en.

Uansett, takk for hjelpen, Kongen! : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...