Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hinnsides forelsket i ei venninne!


Gjest Guest_Megselv_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Megselv_*

Heei dere! Trenger å få delt noen tanker og få lett veiledning!

 

Alt sammen startet for et år siden. Min bestevenn ble sammen med ei søt jente. Etter ei ukes tid eller noe ble jeg introdusert for henne og vi ble fort ganske gode venner, etter hvert ble jeg introdusert for hennes venninner. Vi endte opp som en gjeng på 7 stk, jeg og kameraten min, kjærsten hennes og 4 andre venninner av kjæresten. Vi gjorde masse sammen og ble etter litt tid til en "fast gjeng". Etter en stund så ble finner jeg selvfølgelig ut at jeg har følelser for ei av venninnene.. Vi prater og masse, har det kjempe artig sammen. Men så slår bestevennen min opp med damen og de blir kjempe lei seg (som da ikke akkurat er uvanlig). Jeg som etter hvert har blitt kjempe gode venner av meg klager til meg og ho jeg er forelsket i. I flere uker fortsetter dette og vi finner ut at dette kan ikke fortsette så de må i allefall prate.

 

De prater og de er på randen av å bli sammen igjen, men så dukker de samme problemene opp igjen. De blir altså ikke sammen igjen, men er liksom "nesten" sammen og oppfører seg som om de var sammen. Tiden går og jeg og den jeg liker blir bare bedre å bedre venner, jeg blir bare mer forelsket/betatt. Hun viser seg som den perfekte kvinnen i mine øyne, omtenksom, utrolig vakker, intelligent og morsom. Men for noen måneder siden forandre både ex-en til bestevennen min og bestevennen min oppførselen overfor meg og henne jeg liker. Dette kommer svært uventet. (De vet at jeg liker henne). Min venn blir mer overlegen, tar seg mere til rette og viser forsåvidt mindre respekt. Det samme gjør ex-en hans med hun jeg liker. Vi prater jo selvfølgelig sammen om det her og synes det er utrolig merkelig, men så gjør jo min bestevenn kukstykket med å fortelle at jeg liker henne (til hun jeg liker). Hun forteller at hun blir utrolig smigret av dette og bortforklarer at jeg fortjener noen som er mye bedre enn henne osv, jeg er uenig, jeg forteller at jeg ikke kan se for meg noen andre enn henne akkurat nå. Hun forteller også at hun godt kunne tenke seg å være sammen med meg etc, men hun har ikke de følelsene for meg. De neste dagene prater hun bare mer og mer med meg, jeg har det jo som man kan forvente ganske ille, for alt jeg har lyst til er jo å prøve å komme over det. Men hun slutter ikke.. I det siste oppfører ikke bestevennen min og ex-en hans noe fint mot oss, vi føler at vi blir litt utesteng, f.eks det er alltid en av oss som ikke er "invitert" på ting. Men som den siste uken har vist er vi veldig mye sammen og hun sier at jeg er en av hennes absolutt beste venner. Men jeg er jo frustrert.

 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre? Skal jeg bare godta å være venner og leve heller jævli en stund men forhåpentligvis komme over det, eller skal jeg konfrontere henne med det igjen? (Noe jeg ikke vet om er så lurt). En annen ting, det er jo kjipt av ex-en til bestevennen min og bestevennen min og oppføre seg sånn som de gjør. Vi liker det ikke, det er som om han er så mye mer opptatt av de nye vennene (venninner av ex-en) enn meg. Alltid jeg som tar initsiativ. Som sagt er jeg fortsatt veldig forelsket. Trenger litt ekspert råd. Er vel også verdt å nevne at jeg aldri har hatt en kjæreste noen gang (er 17) og det har heller ikke hun (hun er 16).

 

Takk for rådene på forhånd.

 

Mvh Meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde litt problemer med å få med meg hele sammenhengen her, men om hun ikke har de rette følelsene for deg så er det vel egentlig ingenting å makke med lengre? Enten så må du snakke med henne igjen og er det ikke et eneste håp i helvete så må du glemme hele opplegget. Det er vanskelig å komme over noen.. hjertet svir, du vil vær at med henne, men du kan ikke... Det finnest ikke noe verre i hele verden. Jeg "mistet" også jenten i mitt liv. Og det er forjævlig.

 

Men du får bare prøve deg og imponere henne skikkelig neste gang du snakker med henne. Du har ingenting å tape. It's better to regret something you did, than something you didn't do.

 

Den vennegjengen din virker som en flokk med idioter. Konfronter dem og lur på hva i helvete de ikke inviterer deg/dere på ting. Snakker de seg vekk og fortsetter med å ikke ringe/invitere deg så bare drit i dem. Begynn å vær med andre folk, noen som vil ditt beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...