Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vokse fra ADHD


Curiousss

Anbefalte innlegg

Gjest Lasse!

Nå vil jeg bare legge til noe i denne diskusjonen:

jeg er diagnosert med ADHD siden jeg var barn, og kan huske da jeg brukte å kaste stein på folk fordi jeg var drittsur...*blush*

jeg hadde også alt som kaltes konsentrasjonsproblemer, men idag:

 

greier jeg å føre en samtale og engasjere meg i den, og ikke bli distrahert.

jeg hisser meg ikke lett opp.

jeg kan konsentrere meg i timene, jeg blir ikke distrahert av det som er utenfor.

jeg vet hvordan jeg skal te meg sosialt, om noen har mistet noen, vet jeg hvordan jeg skal reagere, osv.

 

dette er jo motsetninger av ADHD mennesker, så da vil jeg i tilfelle si at jeg er veldig heldig som har Vokst meg av dette

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest teodor

Hei!

 

80% av ADHD tilfeller kan forklares av genetiske faktorer, men det betyr ikke at en av foreldrene dine behøver å ha ADHD.

 

ADHD starter før fylte syv år. De fleste opplever mest symptomer ved 12 års alder og har mindre plager etter at de har blitt voksne v/ 18-20 års alder.

 

30-50% tilfredstiller ikke lengre diagnosen når de har blitt voksne, man kan på en måte si at de har vokst det i fra seg.

 

Voksne med ADHD har ofte annerledes symtpomer enn barn, da de gjerne har større kontroll over egen atferd. Ofte blir de mindre hyperaktive, men kan fortsatt føle på en indre uro og rastløshet.

 

Samtidig er det viktig å huske at oppmerksomhetsvansker og uro kan ha veldig mange årsaker enn ADHD, derfor kreves det en grundig utredning før en får diagnosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...