Gå til innhold

Denon AVR 1909, Onkyo TX-SR606 eller Yamaha RX-V663? Ble Denon AVR 1909 ;)


Anbefalte innlegg

Den nåværende forsterkeren begynner å bli sliten merker jeg. Den gamle H/K har nok gitt nok av seg de siste 11 årene nå tror jeg;)

 

Det jeg har er et par Dynavoice M-65 Black Oak, en random senter høyttaler, en XTZ 99 W12 i sort matt farge og etterhvert kommer det et par høyttalere jeg har drevet og bygget selv i skolesammenheng som jeg kommer til å bruke som bakhøyttalere(hvis det ikke viser seg at de spiller bedre enn Dynavoice M-65 Black Oak, da jeg kommer til å bruke de jeg bygger som front;))

 

Det jeg spiller av fra er en Playstation 3 for ps3 spill/Blu-Ray/dvd, ps2 for ps2 spill(singstar) og en standard dekoder fra canal digital. Dette skal da vises på en Sharp 42" Full HD, 50Hz.

 

Jeg har lest at Yamahaen og Onkyoen hvert fall er et par bra receivere, men usikker på den Denonen. Disse tre er da altså noen av de billigste receivere som kan har HDMI og støtter de nye lydformatene som DTS-HD Master Audio, Dolby Digital True-HD, osv.

 

Så om noen har erfaringer/lest om disse tre, hadde det vært fint :) Dette(4300kr-4600kr) er forresten makspris jeg kommer til å bruke! Kravene er forsovet bare at den har HDMI, støtter de nye HD-lydformatene, og selfølgelig at den ikke har noen problemer med å drive høyttalerne mine.

 

 

EDIT: Her er forresten link til de forskjellige forsterkerne:

DENON AVR-1909

Onkyo TX-SR606

Yamaha RX-V663

 

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alle tre er populære forsterkere og gir alle mye for pengene. H/K avr 255 burde du også ta med i vurderingen da denne koster ca like mye som de andre.

Hmm, jeg har lest en del bra om den også ja, men har også hørt om utrolig mange som har hatt mange problemer med den! :S

 

Hvis dette er noe som er blitt fikset på i det siste som jeg ikke har fått med meg så vil jeg gjerne vurdere den også ja. Siden jeg simpelthen digger utseendet dens, og har kun gode erfaringer fra min nåværende Harmon kardon :)

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte meg en avr 255 grunnet den matcher godt med mine JBL høytalere + sparte penger pga pakkepris. Har vært blant dem som har skrevet om problemer på blant annet avforum. Vurderte en periode og selge den og kjøpe en Onkyo, men spør du meg i dag, så er jeg ikke har solgt den den. Mange av "problemene" jeg har hatt har skyltes andre ting og det har blitt rettet opp en rekke feil gjennom oppdateringer.

 

Jeg har vært litt uheldig og fått en reciver som har støyende vifter, men disse produseres ikke lenger så det er ikke noe problem på nye recivere. Utenom dette er jeg nå knallfornøyd med både lyden, brukervenligheten og ikke minst utsende. Dette var min første reciver og jeg syntes den var lett å "lære seg".

 

Edit: Utover dette ikke jeg hjelpe deg med å velge reciver da jeg ikke har erfaring med noen av de andre, men uansett hvem du velger, så tror jeg du vil bli fornøyd. Ser en del har både Yamaha og Onkyo sammen med Dynavoice høytalere, om dette er skyldes god match veit jeg ikke.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har Yamaha RX-V663 og er er meget fornøyd med det naturlige og realistiske lydbildet den leverer under film og musikk.

Når man velger en receiver av de du har listet opp, tror jeg ikke effekt bør være der hammeren faller. I realiteten er de egentlig ganske like på dette området. (H/K har nok noe større kraftreserver i bakhånd, grunnet en større strømforsyning).

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar
Det hørtes ut som er bra kjøp, men det er også Yamaha og Onkyo.

 

Er det en brukt reciver du har fått tilbud på?

Den er visstnok brukt i ca 2 timer, da fant kjøperen ut at den ikke helt hadde nok krefter til de høyttalerne han hadde bra nok :p

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

En Denon AVR 1909 er nå bestilt! :mrgreen:

 

Etter å ha lest litt mer om den nå, sett litt på bilder og lest om den på nettet ble jeg rett og slett litt forelsket i den :oops: Driver å leser gjennom manualen til den fra hjemmesiden nå :) Ikke kommet så langt, men er det altså slik at fjernkontrollen har knapper på begge sider? :S Har ikke lest noe om det før, eller sett bilder, men nå når jeg leser i manualen står det hva knappene gjør på "front" og "rear" på kontrollen. Hvordan funker i såfall dette?

 

Noen som har noen bilder av sin egen Denon AVR 1909? Hehe :)

 

Mvh Olav B, G ;)

Endret av olavgulb
Lenke til kommentar

Hehe, ja, men det ser da bra ut det :) Skal bli digg å få den i hus! Bare nå den siste timen når jeg har hørt på musikk har den nåværende H/K AVR 80 forsterkeren skrudd seg av av seg selv sikkert 10 ganger(nei, jeg kødder/overdriver ikke) så jeg må gå bort og skru den på igjen for å få igjen musikken. På tide med ny forsterker! :)

 

Ingen dårlige erfaringer? Kun gode? :D

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt den så lenge, jeg fikk den av kjæresten til jul. Men jeg er så langt kjempefornøyd, og den driver hvertfall stativhøyttalerne mine fra B&W helt nydelig. Bruker bare to kanaler so far, for jeg har ikke fått tak i senter ennå, da.

 

Det eneste jeg har å utsette so far er at en av inputtene jeg bruker aktivt ikke er på hurtigvalg på forsiden av fjernkontrollen, men det er jo min feil for å bruke den inngangen aktivt :p

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hatt den så lenge, jeg fikk den av kjæresten til jul. Men jeg er så langt kjempefornøyd, og den driver hvertfall stativhøyttalerne mine fra B&W helt nydelig. Bruker bare to kanaler so far, for jeg har ikke fått tak i senter ennå, da.

Hehe, nice ;)

 

Det eneste jeg har å utsette so far er at en av inputtene jeg bruker aktivt ikke er på hurtigvalg på forsiden av fjernkontrollen, men det er jo min feil for å bruke den inngangen aktivt :p

Jasså? Hvilken input er det da? Så jeg ikke gjør samme feil :p

 

Mvh Olav B, G ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...