Gå til innhold

Giske vil ha mer TV-reklame (reklameavbrudd. har vi ikke det allerede?)


Anbefalte innlegg

Kom over denne linken på VG.no i dag.

 

Kort oppsummert går det ut på at herr Giske vil ha mer reklame for at norkse kanaler skal tjene mer penger som de igjen kanskje vil bruke på å bestille norskproduserte tv-serier. Enig eller ikke, det var ikke dette som fanget interessen min, men dette her:

 

Ett avbrudd i halvtimen

 

- Det jeg ser for meg er at reglene kan tillate ett avbrudd med reklame i halvtimen i dramaserier og filmer, men vi vil diskutere regelverket med alle involverte parter, sier han.

 

...

 

Regelverket tillater ikke i dag at film og dramaserier kan avbrytes med reklame på norsk TV. Årsaken er at den kunstneriske opplevelsen ikke skal stykkes opp for seerne.

 

WHAT THE?

 

Er det noe jeg har gått glipp av her eller? Synest det er reklameavbrudd i alle filmer og serier. Tenker med skrekk på tvnorges "aktuelt og været" midt i filmene sine, og synest at aå godt som alle "halvtimes-serier" har ett reklameavbrudd midt inni.

 

Så, hva skjer? Er alle tv-kanalene lovbrytere, eller har jeg misforstått noe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første må eg berre sei at dette er noko av det dummaste som har vore føreslått angåande norsk tv, ser vekk i frå riks tv der alle må kjøpe dyr dekoder og betale både NRK lisens og abonement for å kunne sjå på f.eks TV3.

 

Meir reklame enn det er i dag vil i aukande grad føre til meir nedlasting frå nettet der dei som legg ut filmar/seriar har vett til FJERNE reklamen. Eg har sjølve begynt å boikotte TVNorge p.g.a. at dei øydelegg alle filmar med Aktuelt og Været midt i filmen. Personleg vil eg heller kjøpe filmen og kunne sjå den når eg vil, evt gå til anskaffelse av PVR dekoder slik at eg må ta opp alle program for å kunne sjå dei seinare i reprise.

 

Så, Giske, meir reklame vil berre føre til at fleire bryt opphavsretten og lastar ned (og opp for den saks skuld). P.g.a. dette taper dei norske fjernsynskanalane store penger og Giske får skulda for at fleire norske kanalar vart lagt ned p.g.a. manglande sjåarar og inga reklame. Så, ta for guds skuld til vet og høyr på FORBRUKARANE og ikkje plag oss med meir reklame no. Det er ikkje ein reklamefri kanal, og me treng ikkje meir reklame å fylle dagane våre med.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...