Gå til innhold

Hvordan klokke prosessor?


Anbefalte innlegg

Hei

Driver en del med pc, men har ikke vært borti klokking av prosessor enda.

Har nettopp byttet ut det gamle hovedkortet mitt med et "Asus P5E64 WS Evolution".

Har også 2048MB x 2, XMS3, 1600MHz, CL 9-9-9-24 DDR3 ram, skjermkort "GeForce 8400 GS" og en Intel Pentuim 4 på 3,4Ghz.

 

Så er interisert i å hvite hvordan jeg klokker opp prosessoren min og hvor mye, egentlig interisert i all viktig informasjon når det gjelder klokking av prosessor.

så håper noen kan gi meg gode svar på det.

 

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
her står alt du trenger å vite ang overklokking. alle "ny" innen klokking bør lese og prøve å forstå. sånn at

man hvertfall vet hva folk som prøver å hjelpe deg snakker om

 

lykke til. overklokking er et virus du aldri får ut av kroppen :!:

 

 

Takk for svar.

Men kunne tenkt meg litt om hvordan man går fram til å klokke prosessoren.

Lenke til kommentar

tenker du på hvordan begynne? alt må/bør gjøres i biosen. vet du åssen du kommer inn der? isåfall når du er der inne så dukker alle disse fremmedordene opp som i den linken jeg viste til. det er mange forskjellige bioser ute pga mange forskjellige hovedkort så det letteste er jo å finne ut jvilket hovedkort du har og google feks asus striker II formula (mitt hk) overclocking eller overklokking osv osv. så dukker det nok opp noen som prøver å klokke med samme hk som du. derfra lærer du mye

 

det skal og sies at overklokking er avanserte greier og laaaang tolmodighet kreves

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...