Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vondt i kjeve etter "slag" mot hodet


Anbefalte innlegg

Hei, nyttårsaften var en ikke så velykket aften for meg i år :p

 

Er litt flaut å ta opp det her, i og med at jeg virker pinglete, men det har seg i såfall slik at jeg og en annen begynte å krangle, og han "klappa" til meg en god del ganger på høyre side av hodet. Siden dette også er en god venn som hadde fått i seg litt for mye av rare rusmidler slo jeg han tilbake en gang, og fikk han til å roe seg ned. Krangelen endte med et godt norsk vennskap igjen, og jeg følte ingen smerte. Ihvertfall ikke før dagen etter, da merka jeg at jeg var litt øm i kjeven. Men tenkte ikke noe over dette, og spiste normalt på kvelden. Men to dager etter begynte jeg å kjenne smerter særlig mot kvelden, og på morningen. På morningen klarte jeg ikke tygge igjen, men det ble bedre utover dagen. Og nå, en uke etter er det fortsatt like vondt, eller kansje værre om morningen, og på ettermiddagen og utover kvelden. Jeg har en mistanke om at det er muskler (og håper det), siden hvis jeg biter forsiktig igjen i 5-10 minutter "løsner" det opp ganske bra igjen. Hvis jeg kjenner med en hånd på hver side av kjeven, like før der halsen begynner mot nakken kjennes det ut som om jeg har en muskel der jeg har vondt, men ikke noe der jeg ikke har vondt.

 

Det som også er, er at jeg har et ganske bra bitt, og overbittet treffer akuratt der det skal, men når treffer det så å si rett over hverandre, som føles ubehagelig og unormalt. Kan det ha noe med musklene å gjøre?

 

Så hva tror dere? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha.. sånn går det noen ganger. Jeg tryna i fylla og hadde vondt i hånda i nesten en måned. Det ble som med deg litt verre etter noen dager. Men gikk over etterhvert. Vet ikke hvorfor det var vondt så lenge, men hånda fungerer like fint nå så :)

Lenke til kommentar

(crea) Altså nå virker det som om trådstartet har blitt slått en annen plass en hvor han ble slått i hodet, og endte med å få vondt en annen plass en hvor han ble påført skadene.

 

Hvis du fortsatt er vond, har jeg mistanke om at når du ble "slappet" så kan du kansje ha sprukket noen blodårer, som resulterer i smerte. Går nok fort over som personen jeg påpekte tidligere. :yes:

 

Du bør kansje oppsøke lege, og sjekke huden din rundt huet om du har noen blåe felt (blåmerke) :dontgetit:

 

Lykke til, og godt mulig det er en annen grunn en den jeg mistenker. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, skjønnte ikke helt hva du ville frem til her Heigren, ble slått rundt omkring kjeven... Men nå går det mye bedre, og gjør ikke så vondt når jeg spiser lenger :D Jeg er ikke den personen som går til lege med en gang heller:P

 

Bare lurer, når vi snakker om å bli slått i hue, har noen av dere opplevd det samme som skjedde meg med for noen år siden? Jeg skulle "kødde" med en kar i klassen, og kom desverre til å treffe hans edle stener, som førte til et klapp, som reaksjon fra "fornermede" (måtte bare bruke det ordet). Det siste jeg husker var at lærern kom, og jeg blodnekta på at noe hadde skjedd, så jeg gikk videre, og en i klassen spørte om jeg ikke skulle ta igjen, og med et smil sa jeg "nei, nei, den fortjente jeg". Etter det er det helt stopp, jeg husker ikke noe før 30 minutter senere hvor jeg satt på rektor sitt kontor, med to jenter fra klassen ved siden av meg. Morra til en jeg kjenner som var lærer stod også der, og sa til meg at ambulanse var på vei :S I ettertid hadde folk forklart hva jeg hadde gjort, og siden jeg som regel alltid har vært klassens klovn var det ingen som tok meg seriøst når jeg hvert 20 sekund hadde spørt hva som skjedde. Og etter jeg hadde sagt at jeg fortjente det sa jeg "Men jeg tror jeg mista hjernen min der borte jeg, så jeg får vel hente den igjen", også hadde jeg gått bort å lagt meg ned på gølvet :S

 

Hehe, et lite innspill fra en liten nerd som sitter inne på en lørdags kveld :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...