Gå til innhold

John Frusciante - The Empyrean


cornelius400

Anbefalte innlegg

John Frusciante slipper nytt album 20.januar!

 

"The Empyrean is my new record and will be released worldwide via Record Collection on January 20th 2009. It was recorded on and off between December 2006 and March 2008. It is a concept record that tells a single story both musically and lyrically. The story takes place within one person, and there are two characters. It contains a version of Tim Buckley?s, ?Song To The Siren? and the rest of the songs are written by me. My friend Josh plays on it, as does Flea. It also features Sonus Quartet, Johnny Marr and The New Dimension Singers. I?m really happy with it and I?ve listened to it a lot for the psychedelic experience it provides. It should be played as loud as possible and it is suited to dark living rooms late at night."

 

- John Frusciante, November 3rd, 2008

 

 

The Empyrean Track listing:

1. Before The Beginning

2. Song To The Siren

3. Unreachable

4. God !

5. Dark/Light

6. Heaven

7. Enough Of Me

8. Central

9. One More Of Me

10. After The Ending

 

Sjekk ut: http://www.myspace.com/johnfrusciantemusic og hør nye "Unreachable", FIN sang

 

Anbefaler også hans tidligere album; 12 stk, inkl. Ataxia, nett-utgivelser og samarbeidsprosjekter med Josh Klinghoffer, mye bra å finne her.

 

Jeg gleder meg jeg, noen andre som også gjør det? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Vel, det er bare en ting å si: Det er utrolig bra!

 

Before The Beginning, Dark/Light og ikke minst Central er låter som har blitt spilt igjen og igjen hos meg de siste dagene! Central er nok min favoritt så langt - den har alt jeg ønkser å høre fra John Frusciante!

 

Synes det er litt synd (og kanskje merkelig) at dette albumet ikke ser ut til å være nevnt med ett eneste ord i morsk musikkpresse, men John Frusciante som soloartist har jo aldri vært en mainstream artist akkurat, og de som forventer noe som ligner på RHCP når de kjøper/hører hans musikk kan nok fort bli skremt bort!

 

Et konseptalbum, hvor fokus er både på tekstene og oppbyggingen/mixingen... Akkurat hva man kan forvente fra et halvgalt geni som lever for sin musikk og bryr seg lite om annet! Fra rolige instrumentaler (Before The Beginning, minner meg litt om Santana eller David Gilmore) til låter som avslutter i gospelkoring (Dark/Light) og nydelige Central som sakte bygges opp til et stort høydepunkt!

Endret av FunkyMonk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...