Gå til innhold

XBMC/Boxee Pyhton script : NRK, TV2, TVNORGE


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg søker noen som kan hjelpe til å skrive en plug-in for Boxee (bygget på XBMC). Slik at man kan få tilgangen til NRK sitt bibliotek av episoder-/serier etc. På Boxee.

 

Vet det var skrevet et script for NRK for 2-3 år siden. Men dette finner jeg ikke kilde koden til, tror også det ikke fungerer lengre.

 

www.boxee.tv

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg søker noen som kan hjelpe til å skrive en plug-in for Boxee (bygget på XBMC). Slik at man kan få tilgangen til NRK sitt bibliotek av episoder-/serier etc. På Boxee.

 

Vet det var skrevet et script for NRK for 2-3 år siden. Men dette finner jeg ikke kilde koden til, tror også det ikke fungerer lengre.

 

www.boxee.tv

 

Hei. Jeg har tenkt på dette lenge. Er storbruker av XBMC på orginal XBOX, og har lest noen tutorials på dette.

Scriptet du refererer til fungerer ikke lenger nei. Så vidt jeg har forstått så er det enklere å lage en plug-in enn et script, så det er jo bra :) Har ikke programmert i Python før, men har litt C++ og C#, kanskje det er håp da.

 

Så, med litt hjelp så kan vi få det til, det er iallefall verdt å få det til med tanke på alt det som ligger på nrk sine sider!

 

Se forøvrig her for tutorial:

http://code.google.com/p/voinage-xbmc-plugins/downloads/list

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

NRK holder på med et API for NettTV, men det er uvisst hva man vil få tilgang til mtp rettigheter etc.

 

TV2 benytter vel DRM på sine sendinger, så det er i utgangspunktet utelukket. Pluss at det er pay-for.

Og TVNorge benytter vel Maxdome for sitt og der er det vel både DRM og payfor og det som værre er.

 

NRK er ok, alle andre hjelper ikke før man får litt velvilje fra kanalene og leverandørene.

 

-C-

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...