Gå til innhold

Kjøp av printserver


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå en Synology Ds-107 NAS med innebyggen printserver. Denne har fungert fint frem til jeg oppgraderte pc-ene mine med vista. Jeg skal bytte ut denne og gå over til en Home Server. Men siden printeren og den nye serveren skal stå i to forskjellige rom, hadde jeg tenkt til å gå til innkjøp av en sånn liten printeserver for USB 2.0 allà denne

her.

Printeren min er en HP COLOR LASERJET 1600 og printserveren skal kobles til en D-link dir-655 router. Poenget er allikevel at jeg ikke vet om det vil fungere med verken printeren eller med vista. Derfor søker jeg hjelp av dere på forumet. Er det noen som har innsikt i dette, og hvilken skal jeg velge? :hmm:

 

Takker hjerteligst for svar. :D

 

mvh Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom CLJ 1600 er en hostbased printer er jeg rimelig sikker på at den ikke har noen støtte for en ekstern printserver. Dessverre kan jeg ikke i øyeblikket finne noe HP dokument som beviser dette. Eneste de har er en generell benevnelse at hostbased printere ikke er kompatible med HP Jetdirect printservere:

 

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechS...jectID=bpj05167

 

Jeg ville ha tatt en telefon til HP angående dette slik at du ikke kjøper en printserver som du aldri får brukt :)

Lenke til kommentar

Det står faktisk noe av det samme der:

 

"If not create a Local Port name the form \\remote\printer

 

You will most likely need to delete the port that was created when you made the connection. It should have the print server device in the name."

 

Men hvis du har forsøkt det og det ikke fungerer er jeg litt rådløs igjen dessverre :(

 

I ditt tilfelle skal selvsagt PC-navnet være navnet på printserveren og sharenavnet til printeren, altså \\"Printserver"\"SharedPrinterName`"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...