Gå til innhold

Asus P5E Deluxe og RAM


TomSecret

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har kjøpt et Asus P5E Deluxe hovedkort, som ikke vil starte, når man trykker på startknappene går viftene i et sekund før hele systemet skrur seg av, ingen output på skjermkort. Har prøvd med to forskjellige skjermkort, to forskjellige prosessorer, to forskjellige PSUer og to forskjellige typer RAM, alle disse komponentene fungerer på annet hovedkort (ASUS P5K-E). Sannsynligvis er hovedkortet defekt. Men nå leste jeg nettopp i manualen til kortet at "This motherboard does not support memory modules made up of 128 Mb chips", og lurer på om noen har erfaringer med dette hovedkortet. Det står altså 128 Mb (altså megabit) med liten b og stor M, hvilket skulle bety 16MB (megabyte) chips, hvis det da ikke er en skrivefeil i manualen.

 

Har kjøpt følgende RAM: OCZ DDR2 4096MB Gold GX XTC Dual Channel, PC2-6400 2x2048MB 800MHz. (5-5-5-18) med produktnummer OCZ2G8004GK, har kjøpt 2 doble, dvs 8 GB totalt. Når jeg teller antall chips per brikke er det 16 chips på hver, hvilket betyr at hver rambrikke har 128 MB chips (altså megabyte). Hovedkortet skal fungere med 2 GB moduler, og såvidt jeg ser er alle på markedet bygd opp av 128 MB chips. Noen som har prøvd dette eller lignende hovedkort og som kan bekrefte at RAM med 128 MB chips fungerer før jeg setter sammen pcen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...