Gå til innhold

Intel Q6600 - Unormalt varm!


slacky

Anbefalte innlegg

Hei, jeg sliter med et "lite" problem jeg nylig la merke til. For ca. 1mnd siden merket jeg først at pc'en min begynte å gå treigt, ved flere prosesser, spessielt lyd.

 

Nå var jeg nylig i bios, da jeg begynte å bli lei.

Så viser det seg at CPUen er ca 70 grader, også er den oppi 90+ grader så fort den kommer under press/load...

 

Jeg har hatt samme cpu i omtrent et år nå, vil jeg tru.. der den har vært overklokket i 3-4 mnd på 3.1GHz (FOM 2.4GHz). For ca 1-2mnd siden lå den på ca 55-60 grader ved load.

 

 

Noen som vet hva dette skyldes (kansje en løsning?) Eller må jeg kansje ut med noen tusen? :/

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

2 problemer med løsninger avhengig av hva du har.

 

1. Kjøleren har utviklet pels og isolerer mer istedet for å gå kaldere, rens den for støv.

 

2. Du bruker Stock Intel kjøler og du har fått pels eller Push Pin søppelet har begynt å løsne og må festes på nytt eller HELST byttes ut.

Lenke til kommentar
2 problemer med løsninger avhengig av hva du har.

 

1. Kjøleren har utviklet pels og isolerer mer istedet for å gå kaldere, rens den for støv.

 

2. Du bruker Stock Intel kjøler og du har fått pels eller Push Pin søppelet har begynt å løsne og må festes på nytt eller HELST byttes ut.

 

Støtter dette, ta av kjøler, rens, ny pasta, på med kjøler..

Sjekk også kabinett-vifter etc. for støv, og funksjon.

I tillegg: Kan du kjøre på for høy volt (vcore), kanskje glemt å stille ned etter overklokken din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...