Gå til innhold

Lapptop Crash


Anbefalte innlegg

Når jeg starter maskina så står enter hardisck unlock password!

hva er dette? siden jeg var så dum og åpnet pc'n selv så brøyt jeg garantien=( prøvde å fikse den selv fordi jeg er avhengig av å bruke den vær dag ..og jeg gidder ikke betale penger for service...

 

så noen tips hva jeg kan gjøre? hva skjer hvis jeg tar u det lille batteriet da..som sitter inne i pc'n ..for mere info please spørr..takker så mye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt mer info hadde ikke skadet... er maskinen gammel? Åssen maskin er det også videre..

 

Virker som om harddisken er blitt passordbeskyttet eller noe, er nok ikke noen skade på maskinen etter hva jeg kan skjønne..

 

Hvis du fjerner batteriet vil muligens CMOS tømme seg og default innstillinger vil settes i BIOS. Dette ka muligens fikse problemet, men det er ikke sikkert. Hvis du gjør det bør du helst ha litt greie på BIOS..

Lenke til kommentar

Maskinen er en Rec Smartbook 810

 

P3 850mhz

265ram...

 

Bios:

PhoenixBios 4.0 (Version 0114) Release 6.0

 

er det noen måte og komme rundt passord beskytelsen?

jeg har aldri fått med noen passord eller manualer der det står noe om å fjerne denne koden som kommer opp under oppstart står "Hard Disk Unlok" Enter Password

 

Maskinen er Kjøpt ny! (retail)

 

er jo veldig ergelig..og ingen unger eller lignende har tuktlet med den ..så

ingen tips..kan det hjelpe å formatere den?

Lenke til kommentar

...

kan det hjelpe å formatere den?

 

Er ikke det litt vanskelig hvis den er låst? Har du googlet etter løsning? Høres ut som noe andre kan ha vært borti, altså. Prøv å google etter modellnummeret på harddisken også, sammen med "unlock" eller noe, eller biosen. Kan være at det er andre maskiner enn REC som har lik hw og som lider av det samme problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...