Gå til innhold

NITH Spillprogrammering Info


rmiu85

Anbefalte innlegg

HEi

 

Jeg har tenkt å starte på NITH ,til høsten men hadde noen spørsmål om studiet og håper noen kan svare.

Jeg har tenkt på å studere spillprogrammering og lurte på om hvordan jobbmulighetene er etter endt utdanning,om det er vanskeli å få jobb osv...det hadde vært kult å høre noe fra folk som hadde blitt ferdig med dette studiet fra nith eller holder på...:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke så stort marked for det i norge, så du har større muligheter hvis du er åpen for og jobbe i utlandet. Det er vanligvis ikke en 9-16 jobber heller (Noe som egentlig er veldig sjeldent innenfor media)

 

Men hvis det er det du brenner for, gå for det:)

Lenke til kommentar

Det er verdt å nevne at det på NITH er et felles første år. Dette gjør at du kan ombestemme deg før du begynner på 2. året. Når det gjelder markedet for spillprogrammerere skal jeg ikke uttale meg, men slik jeg har forstått det er det stort behov for programmerere på generell basis, og det å omstille seg fra å være spillprogrammerer til "vanlig" programmerer er ikke det vanskeligste :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

den 5 og 6 februar arrangsjerer Joingame gratis spillworkshop på NITH og UIO. Min anbefaling er å dra dit, så får du en sjanse til å snakke med elever og lærere fra NITH og andre skoler. påmeldingsfrist er den 28.

 

 

jeg vil også anbefale å ta en titt i Den store spillutvikling og spillutdanningsguiden for linker og informasjon om ulike utdannelser i norge og norden.

Endret av designer0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...