Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen websider kan ikke vises i Vista


Anbefalte innlegg

Jeg har fire pc-er hjemme, to stasjonære og to bærbare. En stasjonær og en bærbar kjører Windows XP Pro, mens de to andre pc-ene kjører Vista Home Premium. Alle pc-ene er koblet trådløst til Internett via samme aksesspunkt.

 

Her er problemet: Jeg opplever at noen websider ikke kan vises i Internet Explorer på pc-ene med Vista - jeg får feilmeldingen "Internet Explorer cannot display this webpage." Dette gjelder blant annet finn.no og nextgentel.no. Begge pc-ene med XP klarer å vise disse websidene uten problemer til samme tid. Jeg har også forsøkt å installere Firefox på den ene pc-en med Vista og kjøre med kablet forbindelse, uten at noe av dette hjalp nevneverdig på problemet.

 

Noen som har har opplevd samme problem og vet om det er mulig å gjøre noe med (bortsett fra å installere nytt OS)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde en bærbar med mer eller mindre samme problem.

Den hadde Vista Home Basic og jeg fikk ikke til å åpne noen sider i det heletatt. Prøvde fire-fem web-browsere, men det fungerte likevel ikke. Om jeg pinget f.eks www.vg.no eller en annen side fikk jeg respons og det var ingenting som tydet på pakketap.

Etter at alle web-browsere ble prøvd tok jeg en systemgjennopprettning.

Dette fungerte i første omgang, men etter en kort periode (2dager)

"klikket" det igjen. Ingen endringer i systemet, instillinger eller ny-installasjoner ble gjort. Dette ble jeg ikke klok av, så jeg formaterte rett og slett maskina og lå inn Vista Ultimate. Nå er maskina fin og jeg har ingen problemer.

 

Jeg ville ha forsøkt en systemgjennoppretelse (system restore)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...