Gå til innhold

Prosessor problem, eller..?


Banditman

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har problem med følgende system:

 

AMD 1.4 Ghz

ASUS A7V266

Chieftech 340 Watt strømforsk.

256 266 Mhz ram

GlobalWin CAK38 Vifte

 

Prosessoren har alltid hatt en høy temperatur, rundt 60 grader, tiltross for et lydnivå som skulle tilsi minusgrader og vakuum i rommet. I dag restartet maskinen på egen hånd og ble hengende under win2K oppstart. Prøvde å sette ned hastighet på både bus og prosessor, med ingenting hjalp. La også merke til at turtallet på CPU vifta varierte mens maskinen restartet(Det har den ikke gjort tidligere). Byttet strømforskyning, og plutselig fungerte det hele igjen. Klappet meg selv på skulderen for godt utført arbeid og satte i gang med å spille. Dermed begynnte f...skapet igjen! Tok ut CPU'en og la merke til at det var antydning til misfarging av overflaten. Denne CPU'en har aldri vært overklokket og er, sammen med resten av pc'en, mindre enn 2 mnd gammel. Etter bytte av strømforskyning er temperaturen på CPU'en 42 grader, altså mye lavere enn tidligere, men fortsatt skjer det samme når den belastes. Den fungerer mao i win2K så lenge det ikke spilles. Turtallet på CPU vifta høres likt ut før og etter bytte av strømforskyning. (CPU cooleren kobles ikke på hovedkortet, så jeg vet ikke det eksakte turtallet.)

Har noen tips på hva som feiler PC'en min??

 

 

MVH

 

Atle

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...