Gå til innhold

[Løst]Hjelp til bestilling av vann kjøling!


Anbefalte innlegg

Min pc:

 

Intel Core 2 Extreme QX9650 - Intel 775 socket

HIS Radeon HD 4870 X2

Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1800 2x2GB

 

Har Thermaltake Toughpower 750W Modulær 1249kr

 

Hat et Foxconn QF BLACKOPS med vannblokk så trenger ikke den!

 

Gi meg noen gode tips vil ha alt vannkjølt!

 

Kjempe hvis du setter opp link med priser og sånt på slanger nippler og alle blokker...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min pc:

 

Intel Core 2 Extreme QX9650 - Intel 775 socket

HIS Radeon HD 4870 X2

Corsair Dominator TWIN3X DDR3-1800 2x2GB

 

Har Thermaltake Toughpower 750W Modulær 1249kr

 

Hat et Foxconn QF BLACKOPS med vannblokk så trenger ikke den!

 

Gi meg noen gode tips vil ha alt vannkjølt!

 

Kjempe hvis du setter opp link med priser og sånt på slanger nippler og alle blokker...

 

CPU.

apogee blocks.

Ek blocks

koolance

 

Skjermkort, uhm uhm, det vil trenge en del radiator power, og du får ikke klokka så mye mer hvis du ikke modder det.

 

Men å ha cpu/chipset, samme som jeg har hjelper mye ;)

Pumpe, hmm, ekke jeg så god på, har noe store greier.

Men de 3 merkene med cpu block er noe av de beste, har lyst på ek block, men kjører apogee GT selv på phenom 9850 og klarer 3500 mhz og ha det muse stille ;) med 2x 120mm rads med chipset vannakjølt.

Klarer nok 4.8 ghz på phenom 2 eller noe =)

 

men skjermkortet lager mer varme enn den cpu'n din+chipset topp klokka. og du hvis du kjøper block bør du håpe at 5870x2 har samme design.

 

bare noen små tips om detta, vann blocker til skjermkort kan du som regel ikke ta fra skjermkort til skjermkort som med cpu.

 

brutters hadde en cpu block, som var hjemme laga av en kar, før du kunne kjøpe dem, hold i 10 år den, så cpu block er noe du bare har og har og har, du må regne med å lage fester selv.

 

Ga vell deg noen ting å tenke på ;) burde nevne ossen kabinett du har, måle uhm, jeg bruker f.ex 35 MM tykke 120 mm vifter , og kan ha 40 mm tykke rads , kan du ha dobbel 120MM rad, trippel, eller bare enkle.

Lenke til kommentar

har ikke kjøpt kabinett ennå... skal kjøpe det når jeg vet hvilken vannkjøling som er gode...

 

Har sett litt på microplex sine sider, men siden jeg er helt ny på dette er det kinesisk for meg å lese der.. skjønner så pass at jeg må ha radiator, pumpe, vanntank, og blokker... men har ikke peiling på hvilke som er bra.. derfor vil jeg ha noen tips.. og om der er bedre å ha mange radiatorer istedet for en stor?? kanskje kjøre med 2 pumper istedet for en??? penger er ikke noe problem her jeg er villig til å legge lett 4000-5000kr i vannkjøling

Endret av danybanany
Lenke til kommentar

La meg først si litt om kabinett. Vet ikke hvor mye lyst du har til å modde/kappe ut hull for radiator osv. Eller om det ikke gjør deg noe å ha radiator montert bak kabinettet.

Selv er jeg glad i få alt innikabinettet da man har mindre utsattedeler og det rett og slett ser mye bedre ut. Men krever litt mer arbeid.

Cosmos S er vell et av få kabinetter hvor det er plass til en trippelradiator uten modding.

 

Radiator valg:

HW Labs Black Ice GTX360 - Black Trenger kraftigere vifter enn Feser

Feser X-Changer Triple Trenger lavere hastighet på viftene enn hwlabs. (er nok bestevalget)

 

 

Av vifter anbefaler jeg Scythe SFF21F 63 CFM S-FLEX på en viftekontroller. Da har du litt å gå på ved varme sommer dager. Bruker selv disse viftene og høres ikke under 1000rpm og går helt ned til 360rpm. En fryd å bruke.

 

 

 

Pumpe siden vil jeg ha gått for Swiftech MCP355

Med en topp som gjør at du får bedre ytelse altså flow og løftehøyde.

Enten XSPC Acrylic Reservoir eller EK Waterblocks EK-DDC X-Top Rev 2 - Plexi. Hvis du går for EK toppen trenger du en tank i tillegg. På tank siden er det bare å velge og vrake etter hva du synes ser pent og passer til deg og din maskin.

 

På slange og nipel siden vil jeg anbefale å gå for såkalte kompress nipler. Koster litt mer enn standar nipler men ser penere ut og er mer brukervenlige. Bitspower 3/8in. Compression Fittings for 5/8in. OD du vil trenge to slike til hver del i loopen. Denne slangen passer til niplene. Tygon R3603 3/8in. ID 5/8in. OD tubing Du vil trenge rundt 10fot av den.

 

CPU blokk ville jeg ha gått for enten EK-Supreme, Swiftech Apogee GTZ eller D-TEK FuZion v2. Disse tre cpu blokkene er omentrent helt lik i ytelse. Ek sin blokk er dog den beste hvis du skal være fin på det. Men ta den du synes er pen eller best pris på.

 

På skjermkort blokk har du tre valg fra sidewindercomputers. Alle tre yter helt likt, det er slik mellom alle fullcoverblokker minimal forskjell slik at her er det bare å velge den du synes ser penest ut.

XSPC Razor 4870x2

Aqua Computer AquagratiX for HD 4870 X2

EK Waterblocks EK-FC4870 X2

 

Det skulle vell dekke det meste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...