Gå til innhold

Har Onecall: Kan jeg kjøpe kontant-telefon med annet abonnent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har Onecall abonnent, så lurte jeg på om jeg kunne kjøpe kontanttelefoner som det står an Telenor osv. på ? Så bruke Onecall?

Hvor er en god plass til å kjøre kontanttelefon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du kjøpe en telefon med kontantkort fra Telenor må du ut med 600 i gebyr for å få låst den opp. Dette gebyrer går nedover med 40,- i måneden siden den var ny. Dette samme gjelder med kontantkorttelefoner subsidiert av andre operatører, men prisene kan variere noe.

Jeg tror nok neppe du vil spare noe på å kjøpe en mobil med kontantkort.

Skrevet (endret)

Det beste i mange tilfeller kan være å kjøpe Telenorbundet telefon med binding til et sekundært nummer som du ikke trenger å bruke (eks djuice complete), som gir en bra totalpris. Da får du låst opp telefonen gratis samtidig som at den i mange tilfeller kan bli billigere enn å kjøpe telefonen ulåst.

Et konkret eksempel kan være Sony Ericsson W980. Denne koster 1399 fra Telenor Nettbutikk med 12 mnd binding til Telenor Super (59/mnd), og nytegning av nummer koster 200 kr. Frakt kommer på 85 kr, og totalprisen du betaler da, såfremt du husker å si opp abonnementet når 12 mnd har gått, er 2392 kr, inkludert frakt. Denne telefonen koster i skrivende stund fra 3092 kr og oppover ifølge amobils prisguide, altså 700 kr dyrere på det billigste, og da kommer frakten i tillegg.

Kjøper du telefon med Telenorbinding kan du bare ringe kundeservice på 09000 og få tilsendt operatørlåskoden gratis, så kan du bruke den med Onecall, Chess, Tele2, you name it...

edit: Dette er mer tungvindt enn å bare kjøpe telefon uten operatørlås, men som du ser kan du spare flerfoldige hundrelapper med denne løsningen, men noen ganger svarer det seg også økonomisk å gjøre det på den vanlige, "enkle" måten, dog sjelden mer enn ca 50 kr (i tillegg til at du slipper å bry deg med et ekstra abonnement som du må si opp).

Kriteriet for å få operatørlåskoden tilsendt gratis er at du tegner binding. Kjøper du en kontantkorttelefon er du nødt til å betale 600 kr eller vente 12 mnd før du får operatørlåskoden for å kunne bruke onecall i den. Meg bekjent er det forøvrig også kun Telenor som opererer med gratis operatørlåskode ved bindingsavtale på denne måten.

Endret av srbz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...