Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er straks 15 og har lyst til å starte med programering litt sånn på hobbybasis og lurte på basics i programering.

jeg har mest lyst å lage smarte programmer til meg selv og kompiser og muligens spill etterhvert.

så spørsmålet er altså hvilke programmer jeg burde bruke og slikt.

Endret av wannabe-hacker
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 17 og har tenkt akkurat det samme, for en stund siden. Jeg har funnet mange forskjellige programmer for å lage spill, men uansett hva du tenker på å lage, så ikke tro at du kan laste ned noe, 3 - 4 klikk og du har et spill. :p

Du har programmer som DX Studio og FPS Creator, men hvis du tenker på programmering, anbefaler jeg deg å lære deg C++, som er det kodingsspråket de fleste dataspill blir skrevet på. Du har også mange andre "programmeringsspråk" som Actionskript 1.0, 2.0 og 3.0 (Blir brukt i Flash) Java, Lua, Sun, Moon, og mange andre. C eller C++ er nok det som er kraftigs og raskest.

Bra side for å lære deg C++

Her er det mange programmer for å lage spill

Spill som World of Warcraft er skrevet i C++ og Lua

Spill som Runescape er skrevet i Java

Flash spill er skrevet i Actionscript

Skrevet

Skaff deg Python 2.5 med Komodo editoren, eller eventuelt Python versjonen av Netbeans. Så kan du lære deg enkel spelprogrammering med pygame bibloteket!

Skrevet
Skaff deg Python 2.5 med Komodo editoren, eller eventuelt Python versjonen av Netbeans. Så kan du lære deg enkel spelprogrammering med pygame bibloteket!

ok. skal kanskje prøve det :!:

Skrevet

Hvorfor python 2.5? Er det ikke bedre å holde seg oppdatert ved å bruke 2.6.1 eller 3.0?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...