Gå til innhold

42" plasma fra samsung vs 32" lcd


Anbefalte innlegg

Hei, da Lefdal nå hadde januarsalg, kjøpte jeg meg en samsung 32 lcd til 3295,- + frakt, noe som var en helt ok pris, 500,- dyrere enn på Elkjøp. Modellen det er snakk om er: LE32A336

 

Etter og ha vært litt rundt og sett på tv'er, har jeg funnet ut at 32" kanskje blir i minste laget. Jeg har mulighet til og kjøpe en 42" plasma fra Samsung på til firmaet, slik at jeg sparer momsen, men lurer på om dette ville lønnet seg? Er de billigste plasmaene fra Samsung noe tess? Ser at oppløsningen er på 1024*768, hvordan kan dette være hd-ready? Trodde 720p var 1280*720 eller noe... Hvordan funker disse opp mot pc?

 

Er snakk om en av disse modellene:

Samsung PS42A410

Samsung PS42A416

 

Vil 32" lcd tv'en gi bedre bilde? Være bedre opp mot pc?

 

Håper på snarlig svar, må itilfelle avbestille kjøpet fra Lefdal ikveld, før den blir sendt;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
begge disse plasmaene vil overgå samsung le32a3 i bildet.... LETT!

 

a3 er den minste (og dårligste) tven til samsung... mens a4 plasma er en mellomklasse....

 

men skal du ha den opp mot pc så må du være forsiktig på plasma

 

Vet dette godt, da jeg tidligere hadde en 50" plasma, men vet du noe anngående oppløsningen? Tror du man vil kunne kjøre 1280*1024 oppløsning fra pc, eller er 1024*768 høyeste? (Synes dette er rart isåfall, at høyeste oppløsning er under 720P liksom...)

Lenke til kommentar
er ingen forskjell på oppløsning om man kobler i pc... er fortsatt 720

 

Vet det, men det jeg mener er:

 

MAKS oppløsning på skjermen ifølge spesifikasjoner er 1024*768. Dette tilsvarer IKKE 720p, men er noe lavere. Trodde 720p var en oppløsning på 1280*720, altså høyere enn 1024*768. Rett meg om jeg tar feil. (Noe det er godt mulig at jeg gjør)

 

Beklager hvis jeg skriver noe rotete;)

 

 

begge disse plasmaene vil overgå samsung le32a3 i bildet.... LETT!

 

a3 er den minste (og dårligste) tven til samsung... mens a4 plasma er en mellomklasse....

 

men skal du ha den opp mot pc så må du være forsiktig på plasma

 

Forresten, jeg er ikke så veldig godt kjent med hva de forskjellige siffrene i Samsungs produktnummer betyr, så, hva er egentlig forskjellen på disse to skjermene, den ene slutter på 10, mens den andre på 16;)

 

Takkar og bukkar for svarene:)!

Lenke til kommentar

jeg har 42" plasma med 1024x768 oppløsning. jeg får svart stripe i toppen og bunnen når jeg kjører 720p filmer fra pcen på den, fordi den nedskalerer så hele bildet får plass på skjermen. hadde jeg visst det hadde jeg gått for en plasma med 1366x oppløsning isteden.

 

med anamorphic format sånn som på dvd, så blir det jo fullt bilde.

for å få fullt bilde med HD, må du stretche det i vlc.

Endret av jagarock
Lenke til kommentar

Har nå faktisk bestillt meg Samsung PS-42A456, kostet 5495,- på Lefdal, noe jeg syns var en grei pris. Noen av dere som har testet denne skjermen? Og hva er egentlig forskjellen på denne og de to overnevnte skjermene? Bortsett fra at denne har 3 HDMI innganer istedet for 2...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...