Tors bror Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Jeg ville avinstallere min Office 2000-pakke. Men midt i avinstalleringen ble prosessen avbrutt pga at et eller annet program i pakken fikk en henvendelse fra et annet program eller noe (programmer og nettilkobling var slått av). Nå er Office"avinstallert", det vil si, man kan ikke finne det i listen over programmer som kan avinstalleres. Men det ligger igjen masse rester i Office-folderen, blant annet winword.exe. Starter man Word, åpner programmet seg før man får beskjed om at "dette programmet må være installert for å kjøre". Er altså litt fanget, her, ikke går det an å avinstallere, og ikke går det an å kjøre programmene. Hva skal jeg gjøre med dette? Og hva skjer hvis jeg legger inn Office XP?
Xvani Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 slett mappen, søk i registry på aktuelle programmer, slett alt. Så legger du inn office XP
muffe Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 format c: avinstallerer garantert alt av office lignende applikasjoner med tilhørende registerinstillinger. Dette forutsetter at både OS og office er installert på stasjon C:
Tors bror Skrevet 10. april 2003 Forfatter Skrevet 10. april 2003 Jeg satser på den første løsningen, selv om registeret er fylt til randen med Office-greier. Har nettopp kjørt en format og reinstallering på en maskin og jeg orker ikke alt det styret igjen (tusen programmer med innstillinger som skal backes oppp osv).
Lef Skrevet 10. april 2003 Skrevet 10. april 2003 Start installering av office på nytt igjen, der vil du få et valg om å avinstallere allerede installerte komponenter :-)
Tors bror Skrevet 10. april 2003 Forfatter Skrevet 10. april 2003 Skal prøve det når jeg får opp maskina igjen om en halvtimes tid. Hvis ikke: Er de noen liste noe sted over hvilke nøkler som tilhører Office? Det er nemlig ikke helt enkelt å gjette seg til nøyaktig hvilke nøkler som skal bort, særlig hvis man helst vil unngå å fjerne feil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå