Gå til innhold

Retur - multicom == helvete?


Anbefalte innlegg

Anbefalte i vinter en vennine til å benytte nettbutikk istedenfor elkjøp eller lignende. Har selv bestilt og bygd tre pc-er fra div nettbutikker uten problem.

 

Ble til at det ble kjøp av pc hos multicom, dette var helt i begynnelsen av februar.

Mottok pakken noen uker etterpå, la da merke til at pc komponentene bare var samlet sammen/pakket inn av et tynt brunt papir. Er jo vanlig at komponentene blir pakket inn i en pappeske og ofte med bobleplast i eska eller lignende. Men så ingen store skader på pakken så vi tok imot den.

 

Etter bygging fikk vi "minne dump feil", etter mye jobbing for å finne ut hva som var feil sente vi den i retur. Vi mente da at det var noe galt med HK. Viste seg at HK og ram brikker ikke fungerte.

Fra vi retunerte pakka til vi fikk den tilbake tok de omtrent 1,5 mnd.

Ikke akkurat raskt mao.

 

Når vi med forventning i blikket igjen skulle prøve å installere os, støtte vi på nye feilmeldinger. Ringte multicom og de sa vi bare måtte sende den inn igjen, så skulle de ordne dette og det skulle skje raskt.

 

Fikk ca en uke senere beskjed om at hardisk var montert oppned :o , og at vi var skyld i dette, må derfor betale 600kr i omkostninger.

Mener jeg vet hvordan en hardisk monteres, og uansett synes jeg det er rart at det skal være skyld i skade. Etter min mening er det mest sannsynelig at også hardisken ble skada ved første forsending og jeg synes det er rart dette ikke ble oppdaget.

 

Uansett så sitter vi igjen med å ha betalt 13000 for maskin (uten skjerm) + 500 kr i frakt + 600 for rep. Dvs 14100 kr for en maskin som i dag er mye mindre verdt, (ram og hd har i alle fall sunket i pris siden februar) og vi har enda ikke fått tilbake maskina. Er nå over 2mnd siden vi bestilte.

 

Lurer på om noen her på forumet har noen forslag til hva vi kan gjøre??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri hørt at en harddisk kan monteres feil vei... Hvis de har sendt den med dårlig embalasje er det mer sannsynlig at den har fått skader under sending, som du sier.

Hvorfor tar de 600,- i omkostninger? Er harddisken skadet?

Er litt usikker på lover osv, men syns ikke Multicom har vært veldig flinke her.

Lenke til kommentar

I tilfeller der kunden er skyld i ødeleggeslse av vare, må kunden selv betale feilleting, reparasjon osv.

Det er det multicom hevder i dette tilfellet, at vi har ødelagt hardisken.

Etter at nær halvparten av første forsending var ødelagt synes jeg det er tull og skylde på oss.

 

Hvis man i tilleg tar med elendig pakking av varer og treg levering 1,5 mnd synes jeg dette er særs dårlig.

Lenke til kommentar

Hvis det er slik at delene var dårlig pakket inn og har blitt skadet under sending ville jeg aldrig betalt noen ting. Du har krav på at varene skal være i orden når du får de. Er de ikke det er det butikkens ansvar å reparere/erstatte varene med feil på. Du skal heller ikke måtte betale frakten for å sende varene i retur for bytting. Dette beløpet har du krav på å få refundert.

 

Og det at en harddisk kan monteres opp ned har jeg aldrig hørt om.

Lenke til kommentar

En hard disk skal kunnes installeres oppned, vertikalt, skrått og alle mulige vinkler. Den trives best å være i vanrett posisjon, men alle vinkler skal kunne gå, hvis ikke så er det en skikkelig dårlig disk.

 

Det en harddisk derimot ikke vil like er bevegelser når den er i drift. Det vil si at når den driver å leser eller skriver og så tar du tak i disken og rister den. Dette liker den ikke, fare for feil lesing/feil skriving, eller at hard disker blir fysisk scratchet i overflaten (skrivehodene toucher platene inne i HD'en).

 

Høres ut som om du har hatt en dårlig erfaring med Multicom, jeg har hatt positive. Har bestillt bare 1 ting derfra da, men positivt allikevel.

 

Bestillte opp ett stykk Asus V6800 32MB DDR Deluxe skjermkort for 3 år siden eller noe slikt. Det gikk ca 3 måneder så røyk kortet helt, svart skjerm ingenting fungerte, satte inn gamle ATI Rage IIC kortet, som funket, sendte det i retur og 1 uke etterpå så fikk jeg nytt kort i erstatning, dette kortet turer å går enda, selv om vifta er på bærtur i feil skog. Bråker noe infernalsk av og til, så lageret i vifta er nok gåent, men å touche vifta til den stabiliserer seg så blir bråke lyden nesten helt borte. Men må nok bytte skjermkort eller vifte snart.

 

Jeg tok kontakt med Multicom for ca 4 måneder siden ca 2 måneder etter at problemet begynte å dukke opp, og de skulle se om de hadde en vifte å sende meg. Snakk om service instilling. :) Men desverre de hadde ikke noen slike vifter liggende. :( Så nå er vifta vært gåen i ett halvt år og den går og går enda. Go ASUS :woot::D Merk, den gang jeg kjøpte kortet var det 1 års garanti, Multicom skulle se om de fikk tat vifte fra ett annet defekt kort og sende til meg, kostnadsfritt for meg om de hadde funnet en slik vifte.

 

BTW noen som har en defekt ASUS V6800 kort med OK vifte som de kan selge meg billig?

Lenke til kommentar

HMKG: Sa at jeg synes vi bør slippe å betale 600kr for bytting av hardisk og at kunde ikke skal måtte betale fraktomkostninger ved retur når sendingen inneholder mangler/skader.

 

De hevder hardnakket at vi installerte hardisk oppned og at dette medførte ødeleggelse av hardisk. Insinuerer i tillegg at vi, som klarer og installere en HD oppned, godt kan ha ødelagt de andre komponentene og.

Ganske irriterende å høre når en har satt sammen 3 maskiner før uten problem.

 

De kan ikke ettergi mine krav.

Lenke til kommentar

Vel...siden det er det samme hvilken vei en harddisk kan monteres så kan den ikke ha blitt ødelagt av å monteres opp ned, sier ikke at du har gjort det, men dette kan ikke ha ødelagt harddisken. Og det med at "siden du har gjort dette så har du ødelagt de andre delene også" er bare tull. Det må være en av de mest latterlige argumentasjonene jeg har hørt på lenge. Uansett er det multicom så har bevisbyrden, så hvis de ikke gir etter ville jeg tatt kontakt med forbrukerrådet og hørt med de om hva de mener du bør gjøre videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...