Gå til innhold

Bygge spill pc - 12000,- +


Anbefalte innlegg

Heihei.

 

Har nå tenkt å bestille meg ny pc, men trenger da litt hjelp i valg av komponenter.

Jeg vil bruke pcen stort sett til spill. (FPS, MMORPG osv)

 

Har vært å sett rundt omkring å lest at AMD kommer med ny prosessor i år, men at også Intel har lansert noe bra nylig. Har derfor ikke aning hva jeg skal gå for.

 

Har sett litt på denne her , men om det er noe dugende med ett par endringer vet jeg ikke. Prismessig vil jeg ikke at det skal koste noe særlig mere enn hva den koster, dvs. 17000,-.

 

Er det lurt å bestille nå eller burde jeg vente å se hva bl.a AMD kommer med?

 

Om noen kommer med ett bra oppsett på komponenter er det også supert :)

Skjerm, tastatur, mus og høytallere trenger ikke være med i oppsettet, men hadde vært fint å sett anbefalinger på det og!

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg en kompis med samme problemstilling som deg, så da tenkte jeg bare å poste mitt forslag til han i disse dager, Intel har knallgode cpuer,

 

jeg orker ikke skrive så mye om hver enkelt del og forklare det mer nøye, har jobbet i hele natt , så er rett før leggetid på meg:)

så kommentarene får noen andre ta.

Det oppsettet er ihvertfall støymessig, temperaturmessig og ytelsesmessig noe av det beste en får til 12000 kroner. sånn som jeg ser det ihvertfall.

 

grunnen til at det er en 320 gb med er fordi jeg synes det var greit med en "systemdisk" på siden av hvis for eksempel 1 tb må formateres av en eller annen grunn, eller motsatt.

 

DDR3 er valgt med tanke på framtidsrettet bruk. DDR2 kommer nok til å fases ut etterhvert og da slipper du oppgradere ram også neste gang du handler

 

Handleliste.

 

Edit: Handlelisten er også laget slik at alt kommer på en butikk. ;) til også en veldig fin pris. ;)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...