Gå til innhold

BK: Skumring ved Semsvannet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er et bilde tatt ved Semsvannet i Asker. Vil gjerne ha tips til å forbedre komposisjonen.

Bilder er tatt rundt klokken 8 om kvelden.

Lukker: 30s

Blender: 8

ISO: 100

post-179107-1231006101_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er et bilde tatt ved Semsvannet i Asker. Vil gjerne ha tips til å forbedre komposisjonen.

Bilder er tatt rundt klokken 8 om kvelden.

Lukker: 30s

Blender: 8

ISO: 100

Jeg synest dette bildet var kjempefint! fin komposisjon, fine farger. vannet så veldig klart ut, selv om det var mørkt.

Skrevet

Det var da voldsomt med vann i dag. Det er greit nok, hvis dere er så vassen i blikket. Og jeg må innrømme at jeg har fått min dose for en dag, for det er ikke mye liv i bildene. Gang på gang skriver vi at bildene mangler et sentralt motiv, og derfor er det lite som skiller dem i praksis.

Her er det i alle fall ikke en solnedgang, og det er litt forfriskende å se et dagsbilde fra naturen, etter så mange fargespill fra solnedgangen. Men igjen er kunnskapene om komposisjon tilsynelatende fraværende. Men det er ikke helt sikkert, for trærnes greiner markerer en slags tredjepartsregel/rule of thirds. Les dette før du begir det ut på fototur igjen.

Skrevet

Eerhm. Det er vel mer et nattebilde? 30s og 8 om kvelden ...

Eller er det en heftig dose med ND filtre og lav ISO i slutten av september?

Jeg synes ihverfall at solen (månen) ble forstyrrende, særlig den opplyste skyen som forsvinner opp fra den. Og refleksjonen blir også i det lyseste laget.

Men for meg, så holder stammen i forgrunnen som inngang i bildet.

Tom

Skrevet

Men det sitter fortsatt igjen et par ringer omkring den refleksjonen som er fjernet. De er litt skjemmende, synes jeg.

Ellers synes jeg bildet er stemningsfullt og med fine farger, men komposisjonen er kanskje litt for "midtstilt" og nesten symmetrisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...