Gå til innhold

Spill-PC til ca 14000kr. Noen innspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da vurderer jeg å gå for 2x 4870 i stedet, hvor kraftig strømforsyning trenger jeg for det? holder 750watt?

 

Går nok heller for 4870x2 alikevel. (Vil bli dyrere med en 4870 1gb i crossfire løsning)

Nedgraderte prosessor til q8200, byttet ut ram. Lagt til 3 120mm chassi vifter, og en cpu vifte.

 

Er det noe mer jeg trenger/bør ha?

 

edit:

 

Kan jeg nedgradere til en annen PSU? Trenger jeg 750 watt? Eller kan jeg ta 600/650w?

Endret av Fiske
Lenke til kommentar

Jeg har nå lest at det er veldig få spill som utnytter 4 kjerner. Som regel er det kun 2 som brukes effektivt. Spill som utnytter 4 kjerner gjør ikke det noe spesielt bra pga av dårlig optimalisering eller noe... Jeg tror jeg leste det for et år siden.

Jeg kan ikke noe mer detaljer rundt dette, men kanskje noe man kan grave litt rundt for å bekrefte/avkrefte dette? Hvis det stemmer, så kan du jo vurdere en 2 kjerners cpu med høyere GHz.

Lenke til kommentar

Det er helt sant, de færreste spillene utnytter de to siste kjernene, selvsagt finnes det spill som også nyttiggjør kjernene (GTA blant annet). Men stort sett så vil en gamer ha større nytte for høyere klokkhastighet enn 2 ekstra kjerner. Dog Programerere som driver mye med Photoshop og lignende så anbefales en Quad Core.

Lenke til kommentar

Jeg vill anbefale å bruke www.prisguide.no som handlevogn.

her er din handlevogn på komplett lagt inn på prisguide.no

eneste forandring er et litt annet skjermkort.

uansett sparer du fort 2000 kr ved å gå for en nettbutikk. I ditt tilfelle med den handlevognen du har per dags dato er det datakjeden.

 

Jeg har ikke sett noe videre på komponentene du har valgt. Jeg bare anbefaler at du burde sammenligne pris før du kjøper.

Endret av Androish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...