Gå til innhold

Problemer med minnekortleser


Anbefalte innlegg

Kjøpte for en tid tilbake nytt kamera og 2Gb minnebrikke. Etter at jeg hadde tatt endel bilder skulle jeg overføre de til pc, ved hjelp av minnekortleseren min. Men når jeg putta inn kortet fikk jeg bare beskjed om at ikke kortet var formatert....ugh

Satt brikka tilbake i kameraet og alle bildene var der heldigvis.

Så forsøkte jeg å legge inn medfølgende programvare til kameraet for å overføre bildene direkte med kabel. Dette fungerte.

Men jeg er i utgangspunktet imot å innstallere en haug med 'unyttig' programvare, så lenge bildene kan overføres via Windows utforsker og til redigering bruker jeg photoshop.

Men nok om det....

 

Etter at minnekortet var tømt så forsøkte jeg pånytt å sette det i kortleseren og melding om 'ikke formatert' kom. Jeg forsøkte dermed å formatere kortet i maskinen.

Etter flere minutter kom en melding om at kortet var uleselig.

Jeg prøvde det på nytt i kameraet og det fungerte prikkfritt.

 

Tok dermed med kortet i butikken og der testet de det i en minnekortleser på en pc og gjett hva....det fungerte. De fikk både lest, skrevet og formatert kortet.

Følte meg passe DUM der jeg sto da....

 

Så da lurer jeg på.....kan det være min minnekortleser som ikke klarer minnekort på 2Gb??

Den fungerer forøvrig med en haug andre minnekort jeg har, men ingen av dem er over 512Mb.

Eller kan det være en begrensing i XP (maskinen i butikken hadde Vista).

Jeg bruker forøvrig ofte en usb minnepenn på 4Gb i maskinen min, og den fungerer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt tilsvarende problem med ett Twinmos 2GB SD-kort og intern leser i HP maskin.

Med ekstern leser i USB fungerte det helt topp.

Kjøpte senere 4GB Extreme III kort fra Sandisk, og de fungerte helt fint i den interne leseren, så tyder på at det er forskjell på kompatibilitet på forskjellige kort/PC kombinasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...