Gå til innhold

Hvor mange prosessorkjerner bruker World of Warcraft (WoW)?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Lurer på å kjøpe meg en ny cpu snart og lurer i den sammenheng på hvor mange kjerner WoW bruker?

Om det bruker 1 kjerne, kan jeg starte opp en WoW til samtidig og tvinge den andre til å kjøre på kjerne 2? (evt kjerne 1/2 og 3/4 om WoW bruker 2 kjerner)

Eller bruker WoW 4 kjerner så jeg uansett vil få den beste ytelsesøkningen ved en Quad prosessor?

Har 2 accounter og av og til er det fint å kunne ha 2 wow oppe samtidig.

Endret av Skallesei
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

den utnytter vel 2 kjerner, men har selv spillt wow på en singel kjerna cpu (tror jeg) går helt fint.

Endret av ezkoo125
Skrevet

Sett alderen på WoW, så tror jeg den bare bruker én kjerne. Mener det skulle gå bra om du kjører WoW1 på si, kjerne 2 og WoW2 på kjerne 3 og bruker kjernene 0 og 1 til system og andre ting. Jeg kan ta feil, men mener at det skulle funke slik, har ikke satt meg inn i innstillinger av kjernene.

Skrevet (endret)

har en 2 kjerners prossesor på min bærbar og jeg kan fint kjøre 2 wow sammtidig, såklart er det litt lavere fps, men ikke så mye, man kan jo eventuelt sku instillingene ned om lagg blir et problem..

Endret av ezkoo125
Skrevet

Er ikke ute etter hva dere "tror" jeg er ute etter hva dere vet! :)

Er heller ikke ute etter å vite om wow kjører fint osv.

Er interessert i å vite svarene på spørsmålene mine.

Har funnet ut følgende fra Blizzard:

WoW kjører i hovedsak på 2 kjerner, men har andre prosesser som kan kjøres på 3 og 4, men de er så små at det har ingenting å si.

WoW kan kjøres på de prosessorene jeg vil ved å endre affinitet.

Det vil si at jeg kan f.eks kjøre WoW på prosessor 3/4 og alt annet som foregår på pc'en på prosessor 1/2 så er WoW upåvirket om noe skulle starte opp i bakgrunnen osv.

Jeg kan også dualboxe ved å f.eks kjøre en instance av WoW på kjerne 1/2 og en annen instance på kjerne 3/4.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...