Skallesei Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 (endret) Lurer på å kjøpe meg en ny cpu snart og lurer i den sammenheng på hvor mange kjerner WoW bruker? Om det bruker 1 kjerne, kan jeg starte opp en WoW til samtidig og tvinge den andre til å kjøre på kjerne 2? (evt kjerne 1/2 og 3/4 om WoW bruker 2 kjerner) Eller bruker WoW 4 kjerner så jeg uansett vil få den beste ytelsesøkningen ved en Quad prosessor? Har 2 accounter og av og til er det fint å kunne ha 2 wow oppe samtidig. Endret 1. januar 2009 av Skallesei
ezkoo125 Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 (endret) den utnytter vel 2 kjerner, men har selv spillt wow på en singel kjerna cpu (tror jeg) går helt fint. Endret 1. januar 2009 av ezkoo125
S-r-ex Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Sett alderen på WoW, så tror jeg den bare bruker én kjerne. Mener det skulle gå bra om du kjører WoW1 på si, kjerne 2 og WoW2 på kjerne 3 og bruker kjernene 0 og 1 til system og andre ting. Jeg kan ta feil, men mener at det skulle funke slik, har ikke satt meg inn i innstillinger av kjernene.
ezkoo125 Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 (endret) har en 2 kjerners prossesor på min bærbar og jeg kan fint kjøre 2 wow sammtidig, såklart er det litt lavere fps, men ikke så mye, man kan jo eventuelt sku instillingene ned om lagg blir et problem.. Endret 1. januar 2009 av ezkoo125
Skallesei Skrevet 1. januar 2009 Forfatter Skrevet 1. januar 2009 Er ikke ute etter hva dere "tror" jeg er ute etter hva dere vet! Er heller ikke ute etter å vite om wow kjører fint osv. Er interessert i å vite svarene på spørsmålene mine. Har funnet ut følgende fra Blizzard: WoW kjører i hovedsak på 2 kjerner, men har andre prosesser som kan kjøres på 3 og 4, men de er så små at det har ingenting å si. WoW kan kjøres på de prosessorene jeg vil ved å endre affinitet. Det vil si at jeg kan f.eks kjøre WoW på prosessor 3/4 og alt annet som foregår på pc'en på prosessor 1/2 så er WoW upåvirket om noe skulle starte opp i bakgrunnen osv. Jeg kan også dualboxe ved å f.eks kjøre en instance av WoW på kjerne 1/2 og en annen instance på kjerne 3/4.
S-r-ex Skrevet 1. januar 2009 Skrevet 1. januar 2009 Ja, om jeg forstår deg riktig, så skulle det gå med de svarene fra Blizzard. Prøv du, så ser du fort om det går eller ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå