Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Desperat, og veldig, veldig forvirret


Gjest Guest_forvirret_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_forvirret_*

Hei!

 

Vet ikke helt hvordan jeg skal begynne her. Skriver dette først og fremst for å få ut det som sitter inni meg nå.

 

Jeg og dama (man kan vel kalle henne eks nå), har vært sammen i 2 og et halvt år. Det har vært et ganske turbulent forhold til tider, aller mest i starten, hun gjorde det slutt flere ganger - men vi ble sammen igjen etter noen timer/en dag. Det skal også nevnes at hun sliter veldig med familien både på mor og far sin side. Og dette var ofte grunnen til hennes raseri utbrudd. Men nå det siste året, har i grunn det meste vært ganske så rosenrødt, med noen unntak da.

 

Jula har alltid vært veldig vanskelig for henne pga tidligere opplevelser jeg ikke skal gå i detaljer med, men det er ganske alvorlige hendelser som ville satt spor i enhver person. Og denne jula her skulle jeg reise bort på ferie i 3 uker, og dette tok hun veldig tungt. Da jeg var reist, og snakket med henne noen dager seinere så gjorde hun det slutt via msn, hun sa at hun ikke hadde plass til en kjæreste i livet sitt nå. At hun trenger tid til å fikse problemene sine selv. Og måten hun vil fikse problemene sine på er å bare prøve å glemme de, og heller prøve å leve som normalt med venner. Og jeg vet at dette ikke vil fungere for henne, fordi hun har gjort det samme i 3-4 år før vi traff hverandre.

 

Hun sier hun har prøvd å snakke med både hennes mor og far, men ingen av de vil høre på henne og det hun sliter med. (Det skal også nevnes at det er hennes mor og far som skaper de problemene hun har med deres egen oppførsel ovenfor henne). Jeg har tilbudt meg å sette meg ned sammen med begge foreldrene og henne selv, og snakke sammen med dem, fortelle hvordan ting ser ut fra utsiden. Fortelle dem hvordan jeg har opplevd denne jenta når hun har slitt som værst med problemene. Jeg mener dette er noe som vil fungere for henne, og at foreldrene må klare og åpne øynene sine når en tredjeperson konfronterer dem med dette, og viser dem alvoret i saken. Dette mener jeg vil vær edet eneste som kan fungere for henne for at hun skal få en løsning på problemene sine. Men sta som hun er vil hun gjøre ting på sin måte, og da altså gjøre det slutt med meg samtidig.

 

Vi har snakket daglig sammen over msn og telefon mens jeg nå er bortreist, og hun sto fortsatt på sitt om at det var slutt, og ting slkulle være på hennes måte. Hun har gjort slike ting tidligere og angret like etterpå, så jeg ante jo et lite håp om at hun skulle endre mening når jeg kom hjem. Men nå i dag når vi snakket sammen så sier hun til meg at en dag hun var hjemme alene og hadde tenkt og sitte hjemme og drikke for seg selv, så hadde en fyr hun har snakket med på nettet spurt om å få komme på besøk. Hun fortalte at de drakk sammen og ble veldig fulle, og ting skjedde. Hun sier det at siden vi ikke var sammen så har jeg ingen rett til å bli sur på henne, men hun angrer som bare faen på det som skjedde, sier hun. Hun sier hun er glad i meg, jeg betyr så mye for henne, hun skulle ønske vi kunne fortsatt være sammen, men hun kan ikke ha en kjæreste ilivet sitt nå.

 

Jeg elsker denne jenta over alt på jord, men tanken på hun og en annen type i vår egen seng, i vår leilighet, det gjør meg kvalm. Og jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal reagere, eller hva jeg skal gjøre når jeg nå snart kommer hjem...

 

Håper ikke dette var for rotete skrevet, men til mitt forsvar er det skrevet i full desperasjon og fortvilelse....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort og godt, glem denne forivirrede dama, hun har tydligvis ikke lyst på hjelp fra deg. Har slått opp med deg opp til flere ganger, og nå sist via MSN... Noe sier meg at hun ikke har tatt deg seriøst som person i de 2,5 erene dere har vært sammen.

 

Så mye betyr du for henne, når hun tar en totalt fremmed hun møtte via nettet, drikker seg sørpe shitas sammen med han og driver dank. Bryt all kontakten med henne og finn deg ei dame som er mer passende for deg:) Det er jævlig vanskeligt i begynnelsen med senere vil du takke deg selv for at du gjorde det.

Lenke til kommentar

Du virker som en edel og fornuftig person. Derfor vil jeg anbefale deg og gi slipp på denne jenta og la henne seile sin egen sjø. Om du fortsetter din barmhjertige innsats for henne vil du muligens lykkes, men mest sannsynlig knekkes på veien.

 

Du har forøvrig all rett til å være forbannet på henne. For som du skrev, i deres leilighet i _din_ seng. Frem til boet er opp og avgjort så er det _deres_. Hun har ingen rett til å ta seg til rette slik hun gjorde. Så en verbal overhøvlig fra deg er bare på sin plass og du vil være i din fulle rett.

 

Ta fatt på singellivet jo før jo heller, og aldri se deg tilbake til denne jenta. Hun fortjener det rett og slett ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirret_*

Problemet mitt da er at jeg har ingen peiling på hvordan jeg skal takle dette her...

Jeg flyttet til en ny by for denne jenta, bestemte meg for å gjøre ferdig utdannelsen fra vgs og tok jobb som lærling i byen.

 

Jeg kan ikke akkurat si opp den kontrakten nå og flytte hjem til mitt egett sted, ikke kan jeg flytte til ny leilighet heller fordi vi skreiv under på at vi måtte ha leiligheten i 10 mnder før vi i det hele tatt kunne si opp (dette var veldig dumt, unge og uerfarne). Og ikke får jeg overnattet hos noen kompiser, da jeg ikke kjenner noen egne venner i denne byen.

 

Og leiligheten ligger bare en halv kilometter i fra svigerforeldrene hennes, så om hun da flytter hjem er hun aldri langt unna.

 

Jeg sliter virkelig, for jeg klarer ikke sove i den nevnte senga som hun har hatt en annen i. Ikke klarer jeg bruke hverken min eller hennes dyne eller pute...

 

Faen altså, skulle ønske man hadde tidsmaskiner, da hadde jeg aldri dratt på denne turen eller tvunget henne til å bli med (hun har flyskrekk så hun nektet).

Lenke til kommentar

Dere har vært sammen i 2.5 år, det er et turbulent forhold og dere har slått opp og blitt sammen flere ganger. Virker som et veldig stressende og frustrerende forhold, og jeg tror ikke noen av dere vil holde ut et helt liv sammen på denne måten. Så med mindre du ønsker et slikt liv, hadde hvertfall jeg gått fra henne og funnet meg en annen jente.

Sånn du beskrev det virker ikke deres fremtid veldig lys, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirret_*

Ja, er vel en sånn ordning det blir også... Orker ikke drive og selge/kaste ut senga med en gang jeg kommer hjem heller.. så det blir vel til at jeg skaffer meg ny dyne snarest mulig og tar sofaen.

Hun sa selv til meg at hun aldri kommer til å klare å ligge i den senga selv mer, og at hun hater det hun gjorde. men kan det være slik hun bare sier for å få meg til å føle meg bedre? Alle bildene jeg har lagd meg av de to sitter som svidd inni hjernen, kjenner sinnet koke inni meg bare ved tanken på det. Tror jeg skal være glad for at jeg ikke ser den fyren ansikt til ansikt for øyeblikket. Jeg er kanskje ingen stor og sterk person, men jeg vet hvordan sinnet mitt inni meg virker inn på meg, og jeg kan ærlig talt ikke si hva jeg hadde gjort om han hadde vært forran meg akkurat nå.

 

Sorry for eventuell sutring, men dette var en ganske fin måte åå få ut ting på, at andre tar seg bryet med å lese det jeg har på hjertet og kommer med svar. Er ikke noen andre jeg kan prate noe med det om.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirret_*
Dere har vært sammen i 2.5 år, det er et turbulent forhold og dere har slått opp og blitt sammen flere ganger. Virker som et veldig stressende og frustrerende forhold, og jeg tror ikke noen av dere vil holde ut et helt liv sammen på denne måten. Så med mindre du ønsker et slikt liv, hadde hvertfall jeg gått fra henne og funnet meg en annen jente.

Sånn du beskrev det virker ikke deres fremtid veldig lys, for å si det sånn.

Jeg vet du har rett. Men vi går så utrolig godt sammen når hun ikke har en dårlig periode, alt klaffer så perfekt.

Og jeg har tenkt at etterhvert som hun vokser mer og mer opp vil hun vokse av seg de tendensene (noe jeg har merket at hun har gjort utover forholdet også).

Ogsåå var det dette med hennes familieproblemer, det er hovedsaklig disse som påvirker henne mest, dersom hun bare kunne ordnet opp i dette ville hun hatt langt mindre å tenke på, og ikke noe som påvirket henne på denne måten, og dermed hatt en mye lettere hverdag med mindre å tenke på. Og da igjen ville dette ført til mindre turbulens, om du klarer å føølge tankegangen min. Heh..

Lenke til kommentar
Hun sa selv til meg at hun aldri kommer til å klare å ligge i den senga selv mer, og at hun hater det hun gjorde. men kan det være slik hun bare sier for å få meg til å føle meg bedre?

 

Nei. Hun angrer nok.

 

Dere har vært sammen i 2.5 år, det er et turbulent forhold og dere har slått opp og blitt sammen flere ganger. Virker som et veldig stressende og frustrerende forhold, og jeg tror ikke noen av dere vil holde ut et helt liv sammen på denne måten. Så med mindre du ønsker et slikt liv, hadde hvertfall jeg gått fra henne og funnet meg en annen jente.

Sånn du beskrev det virker ikke deres fremtid veldig lys, for å si det sånn.

Jeg vet du har rett. Men vi går så utrolig godt sammen når hun ikke har en dårlig periode, alt klaffer så perfekt.

Og jeg har tenkt at etterhvert som hun vokser mer og mer opp vil hun vokse av seg de tendensene (noe jeg har merket at hun har gjort utover forholdet også).

Ogsåå var det dette med hennes familieproblemer, det er hovedsaklig disse som påvirker henne mest, dersom hun bare kunne ordnet opp i dette ville hun hatt langt mindre å tenke på, og ikke noe som påvirket henne på denne måten, og dermed hatt en mye lettere hverdag med mindre å tenke på. Og da igjen ville dette ført til mindre turbulens, om du klarer å føølge tankegangen min. Heh..

 

For oss utenfor virker det ikke som om det er verdt det, kan hende det er det kan hende det ikke er det. Jeg ville ikke giddet etter 2,5 i hvertfall.

Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirret_*

Jeg vet at det ikke er verdt det om det er slik som nå. Jeg vet jo at om jeg kommer meg gjennom denne perioden her, så vil det nok mest sannsynlig bar ebli bedre og bedre.

En del av meg vil fortsatt ha henne, men en annen del av meg vil bare gå videre. Det som er så vanskelig nå er at jeg ikke får snakket med henne ansikt til ansikt, så jeg må bare vente til jeg kommer hjem før jeg finner ut hva som skal skje videre.

 

En annen ting jeg er bekymret for er hvordan jeg skulle takle ett endelig brudd. Hjemstedet mitt er såpass langt borte at jeg må ta meg fri en dag fra jobb rundt helga for at det skal være verdt å dra de 40 milene hjem. Og alle kompiser bor jo hjemme. Så jeg er veldig redd for at jeg bare hadde buret meg inne i leiligheten med alle minnene.

 

Jeg er 22, og hun er 19. Jeg vet at vi begge er unge, og har mye som ligger forran oss av erfaringer når det gjelder forhold, enten det blir oss to sammen eller hver for oss.

Lenke til kommentar

Huff.. Ikke noe hyggelig lesestoff dette her, og jeg føler med deg. Har selv opplevd at dama mi gjennom flere år, lå med en annen mann. Riktignok var det mens vi var sammen, men det at dama di gjorde det i deres seng syns jeg går for det samme.

Det sinnet du føler inni deg, og den kvalmen du føler er absolutt ikke følelser jeg unner en eneste person.

Men det du må gjøre nå, er å få kontroll på de følelsene, og absolutt ikke handle på de. Jeg endte opp med å gjøre diverse ting jeg ikke er direkte stolt av, og noe jeg har angret på i etterkant.

En ting du kan gjøre, er å få x-dama til å flytte til foreldrene sine, så du slipper å måtte leve i samme leilighet som henne helt til kontrakten deres går ut.

 

Nå som det er sagt, må du snu tankene dine til positive baner. Det er helt klart at dette forholdet er over, og du må begynne på prosessen med å komme deg videre. Se opp og frem, og fokuser på de positive tingene i livet ditt. Både de store og de små.

Det er kanskje ikke lett å finne noen positive ting, men av erfaring så tror jeg du lar de negative hendelsene overskygge det positive du har gående for deg.

F.eks. veit jeg om en positiv ting du kan fokusere på, og det er at du nå har fått avsluttet et forhold som ikke kom til å fungere uansett. Du har fått muligheten til å komme deg fremover i stedet for å bli stående på samme sted.

Det er bare en av de positive tingene, og hvis du legger de negative tingene til side, er jeg sikker på at du finner flere positive ting som kan hjelpe deg til å komme deg opp og frem igjen. :)

 

Og kanskje noe av det viktigste som du må si til deg selv er:

Selv om hun endte opp med en annen mann, så betyr ikke det at alle fremtidige damer du møter kommer til å gjøre det samme!

 

Det var en tanke jeg sleit veldig med før, og det endte opp med at jeg saboterte hvert eneste forhold jeg var i. Var livredd for å binde meg til noen, og at de skulle få muligheten til å såre meg på samme måte som min eks hadde gjort. Så akkurat den tanken må du få ut av hodet ditt med en eneste gang.

 

Lykke til! Du kommer garantert til å komme ut sterkere i andre enden av dette som kan virke som en litt for lang tunell. Men tro meg.. Den er kortere enn du tror. :)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Guest_forvirret_*

Takker for all respons jeg har fått til nå. Man føler seg litt bedre når man får åpnet seg litt opp for noen, uansett hvem det er =)

 

Har snakket en del med henne etter jeg fikk vite det.. bare vanlig tomprat, hun sier hun ikke vil miste meg fra livet hennes og alt det der. Og jeg, svak som jeg er sier jo selvfølgelig det samme. Noe jeg sikkert kommer til å angre på.

 

Jeg vet ikke hva mer jeg kan si om saken, hun har en tuung tid, og taklet det på veldig feil måte. Og dersom det kommer til å bli oss to igjen skal hun få jobbe hardt med å få tilbake tilliten min igjen.

 

Jeg har ikke mye erfaring med forhold, har tidligere bare ett eneste veldig kortvarig forhold bak meg (varte i knappe 3 mnder), som også endte med utroskap fra den kvinnelige parten. (Og dette visste hun jeg har vært sammen med nå veldig godt. Hun visste hvor hardt jeg ville tatt ett slikt svik. Selv om hun gjorde det slutt først nå, så ser jeg på det som ett stort svik ettersom jeg aldri fikk snakket med henne ansikt til ansikt om saken før hun gjorde det hun gjorde).

Pga dette og veldig lav selvtillit så sleit jeg mye med å stole på hun som akkurat gjorde det slutt med meg. Det som gjør meg litt ekstra forbannet er at jeg nå det siste året har klart å stole helt og holdent på henne, ikke er jeg nysgjerrig på meldinger, er helt roolig om hun skal en tur på byen med venninner og slike ting. Og så ender det med dette her.

Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal klare å stole på en jente igjen. Jeg kommer rhvertfall til å slite i starten av ett eventuelt nytt forhold en gang i fremtiden...

Lenke til kommentar

Du må sette seg selv forran henne i denne situasjonen. Rent praktisk høres det mer ut som at dere var på pause. Og da var det hun gjorde utroskap. Jeg hadde aldri i verden tilgitt henne for dette og det beste jeg synes du må gjøre er å forsøke å bryte kontakt i en stund.

Det at det skjedde hjemme hos dere i DERES seng, det er helt jævlig!

 

Du må forsøke å være sterk! Du kan ikke være den personen som sitter på gjerdet og vente på henne mens hun lever ut det hun eventuelt tror hun må gjøre for å få orden på livet sitt.

 

Eventuelt kan du også kjøre en hvit løgn og fortelle at du har hatt sex med en annen tilfeldig jente. Bare for å sjekke hva hennes reaksjon blir. Men jeg ville dumpet henne og brytt kontakt fullstendig. Noe sånt hadde jeg aldri tilgitt henne for. Enkelt og greit. Livet er langt og det finnes mange fisk i havet som man sier! :)

Lenke til kommentar

Det er enkelt når man sitter utenfra, men O' så mye klarere enn om man er midt inni dramaet - Hør på folk her, saken er enkel:

Dump dama og vær forberedt på noen kjipe måneder med savn og sånt, og du vil få det så mye bedre senere. Det hun gjorde vil du aldri komme til å glemme og du vil ha det dødkjipt hver eneste gang disse kjipe tankene kommer krypende, som sikkert er resten av livet.

 

Tror og du selv vet alt det her.

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

Jeg syns du bare skal glemme denne jenta, og komme deg videre. Hvis hun vet kanskje at du har hatt vanskelig med å stole på henne fordi du har opplevd utroskap før, også gjør hun det slutt og holder på med en annen i deres seng like etterpå... Dette er ikke noe å bygge videre på, og jeg tror du aldri kommer til å glemme det som skjedde i senga deres.

 

Kom deg videre i livet! Selv om livet er grått og trist nå, så går det over. Alt har en ende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...