Gå til innhold

Problemer med lading (HP Compaq)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når den forrige laderen min (orginal)gikk duken, kjøpte jeg en universal lader på teknikkmagasinet. Denne funket ikke så jeg byttet den, og kjøpte en på claes olson. Denne funker heller ikke.

Noen som har no peiling på om det er noe spesielt med HP Compaq 8510P/ evt generelt på alle HP bærebare som gjør at universal lader ikke funker? Laderen passer helt fint inni "hullet", og den funker også på en kompis sin acer pc. Har forsøkt å justere volt uten at det hjalp.

Skjer absolutt ingenting, verken gult eller grønt lys når jeg dytter i laderen.

Setter stor pris på om noen har et svar på hvor feilen kan ligge :thumbup:

Endret av milburn88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha dønn korrekt plugg på laderen, det holder ikke at den passer inni, den må gi kontakt og, sjekk at den du setter på univesalladeren ser identisk ut med den gamle.

Feks hvis hullet i pluggen er for stort/feil vil den ikke gi kontakt.

At polariteten er rett er vel unødvendig å si?

Men er pluggen rett, og du har brukt to forskjellige ladere er det hovedkortet på pcen som er problemet.

Skrevet

Vet ikke om dette har noe å si, men kanskje dere vet om det er hovedkortet eller ikke som er problemet. Når jeg tar UT pc batteriet, og dytter det inn igjen så lyser lampa på pcen grønn ( i et par sek). Dvs at "resten av pcen" ser ut til å få kontakt med batteriet. Da bør det vel være lader som er problemet? Eller kan det fortsatt være hovedkort? Jeg er blank, så ingen spydigheter om dette er verdens dummeste spm :!:

Skrevet

Det grønne lyset som kommer når du plugger i batteriet, er bare som du selv sier, en alt er OK lampe, på en måte.

Men om du plugger i en lader, som du vet er OK, og det ikke skjer noe med lade lyset, så er enten batteri fulladet, eller så virker ikke lading på hovedkort.

Siden dette er en 8510p, så har du etter all sannsynlighet garanti, så jeg anbefaler deg å feilmelde den til HP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...