Gå til innhold

Trøbbel med lyd


Anbefalte innlegg

Hei hei:)

Jeg kan absolutt ingenting om dette me lyd og slikt, og aner ikke hva jeg kan ha gjort for a tlyden slutta å virke. Det har seg sånn at jeg har en kabel som går fra den utgangen på pcen der man kan plugge inn headset, og til en receiver. På receiveren er det ulike "kanaler" om man kan kalle det det. Video 1, video 2, video 3 og video 4. Video 1 gir lyd fra tv, video 2 gir lyd fra dvdspiller og video 3 har alltid gitt lyd fra pc.

Men så lasta jeg ned et program idag for å mikse litt på noen musikkfiler, "Audacity", og da merka jeg at når jeg spilte av ting fra programmet "Audacity" så kom det ingen lyd fra annlegget mitt. Prøvde på youtube og winamp osv, og der var det lyd. Men kom ikke lyd når jeg var i det ene programmet altså, så jeg drog ut ledningen som går videre til receiveren og prøvde å bruke lyden fra pcen, (har en bærbar), da virka lyden. Stappa inni en mikrofon, og alt funka fint. Spilte inn noen greier og gjorde litt tøys. Så etterpå når jeg tok inn igjen ledningen i pcen, og skulle høre på litt musikk i winamp, så virka på plutselig ikke lyden i annlegget mitt. :/ Ingen av "kanalene", hverken video 1, video 2, video 3 eller video 4, gir lyd fra pcen, ledningen står godt i begge steder, så det er ikke problemet, kan det ha vert noen settings som har forandre seg eller noe sånt? er det innstillinger på pcen jeg må fikse, eller er det på selve receiveren? Som sagt, kan ingenting om lyd osv, så setter stor pris på hjelp.

Receiveren er av denne typen: http://www.dingz.no/php/art.php?id=317690 visst det er til hjelp.

Spør gjerne om andre ting også, vil bare få det til å virke igjen:)

 

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, fant nettop ut at ingenting virker lengre, får ikkje lyd fra tven eller dvd spilleren heller via receieveren lengre. Var det til hjelp? virker altså som at receiveren har "glemt" innstilingene sine eller noe. Men vet ikkje jeg, får vel holde ut med møkkalyden fra tven og den bærbare pcen min framover.. hehe

Lenke til kommentar

Du har vel ikke fått satt på mute på forsterkeren?

 

Enkelte programmer fra PCen kan kjøre surround, og hvis man overfører digital så kan dette bli stereo. Da hender det av og til at senter kanal osv forsvinner. Det har hendt ofte hos meg via VLC Player. Har da måtte sette programmet til å kjøre stereo, eller mono, slik at all lyd kommer med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...