Gå til innhold

[Løst]Ninjutsu i Oslo, og spørsmål generelt om sporten.


Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år, og har veldig lyst til å starte en kampsport, ikke det at jeg trenger en, men vil lære noe nytt innen det å legge folk ned i bakken, respekt og disiplin.

 

Ninjutsu så ut til å være noe for meg, da det ikke er noe annet enn "politigrep" og diverse sånne ting, dette vil jeg gjerne lære.

 

Er det noen steder i Oslo som praktiserer Ninjutsu? Har søkt på nettet og ett sted i Oslo som gjør det, på to dager jeg ikke kan gjøre det. Altså Mandag og Onsdag, men Tirsdag og Torsdag passer exellent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tilfelle du er interessert.

Du har jo altids kakudokan.no Men detter er ikke ninjutsu, og det vil ikke lære deg å legge folk i bakken. Det vil derrimot lære deg en kultur innen eldre jepansk stridskultur. Diverse våpen er sverd, bo, naginata, et kort sverd, et kort og normalt sverd samtidig.

Men her i Oslo driver de bare på mandag og onsdag da.

Lenke til kommentar
I tilfelle du er interessert.

Du har jo altids kakudokan.no Men detter er ikke ninjutsu, og det vil ikke lære deg å legge folk i bakken. Det vil derrimot lære deg en kultur innen eldre jepansk stridskultur. Diverse våpen er sverd, bo, naginata, et kort sverd, et kort og normalt sverd samtidig.

Men her i Oslo driver de bare på mandag og onsdag da.

 

Tror ikke den passer så bra den kodukan tingen.

 

Jeg jeg er veldig kraftig bygd, trener veldig mye styrke og veier 93 kg 15 år.

 

Vet ikke om noen av disse ninja tingene er for meg :p

 

Men jeg vil veldig gjerne lære noe sånt, som ninjitsu.

 

Takk for godt svar btw.

 

Men bare onsdag og mandag?! De to dagene som det aldri går :(

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke ninjutsu er noe for deg. Heller noe boksing, kickboksing, mma, muay thai osv. Tenkte bare det var verdt å nevne.

 

Men hvis du ikke er av den mma typen eller noe slikt og fortsatt vil trene noe Japansk så har du jo også Aikido. Vet ikke om det heller er noe for deg. Men verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Jeg tror heller ikke ninjutsu er noe for deg. Heller noe boksing, kickboksing, mma, muay thai osv. Tenkte bare det var verdt å nevne.

 

Men hvis du ikke er av den mma typen eller noe slikt og fortsatt vil trene noe Japansk så har du jo også Aikido. Vet ikke om det heller er noe for deg. Men verdt å sjekke ut.

 

Er det noe som bare inngår politigrep? Mageleie osv.

 

Hørt at politiet bruker en blanding av judo og krav maga.

Lenke til kommentar

Ser ikke noe i veien for at en som er kraftig bygd kan trene Ninjutsu. Trente det selv litt, veldig interessant kampsport. Har for det meste med nervepunkter og manipulering av ledd å gjøre. Krav Maga kan også være noe, men som sagt så har mange, kanskje de fleste, klubber 18-årsgrense.

 

Klubben jeg gikk på virket veldig seriøs, likte meg veldig godt der.

 

Linky:

http://www.bujinkanoslo.no/side2.htm

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Spørsmål til Thrusthamster, og eventuelle andre som trener/har trent på Bujinkan Oslo ;)

skal prøve meg der i morgen, og lurer på om stilen der faktisk ville fungert som selvforsvar, og også om hva dere trener, våpen, kast, balanse, slag og spark? og om det faktisk er morsomt og godt miljø der?

 

takker for alle svar :D

 

//Blarcky

Lenke til kommentar

Det er fokus på selvforsvar, når instruktøren underviser er vanligvis uttrykket "på byen/på gata" inkludert for hver teknikk. Men om det er effektivt selvforsvar er en annen sak.

 

EDIT: Kom aldri helt inn i miljøet men det virket greit. Rimelig seriøst da, ikke så mye tulling, så morsomt kan det hende at det ikke er. Man får jo noen prøvetimer så det er bare å sjekke selv.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...