Gå til innhold

Ny tv, Samsung PS42A456?


Anbefalte innlegg

hei!

 

skal kjøpe meg ny tv for å ha på soveromme for å sje film og spill ps3 på;)

 

har tenkt på en 42" så har jeg sjed på Samsung PS42A456 er det en bra tv?(sjer at prisen er fra 9000kr på elkjop til 5500 en anna plass) den har bare hd ready (bør jeg kjøp full hd?)

 

er dette en bra tv for 5500kr eller bør jeg velge en anna en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det med full hd? vil jeg se forskjellen på full hd og hd ready?

 

Skal kjøpe meg ny TV eg og snart. Og eg har lurt drittlenge på d.

Mener å huske at på instillingene på ps3'en står d et sted ''kjør full HD''.. eller tar eg feil?

Eg lurer på om d e veldig stor forskjell. Vil ha så stor TV som mulg, helst 40'' eller større, men har ikke mer enn 5k, og då må d vel bli HD-ready.

Lenke til kommentar
er det med full hd? vil jeg se forskjellen på full hd og hd ready?

 

Skal kjøpe meg ny TV eg og snart. Og eg har lurt drittlenge på d.

Mener å huske at på instillingene på ps3'en står d et sted ''kjør full HD''.. eller tar eg feil?

Eg lurer på om d e veldig stor forskjell. Vil ha så stor TV som mulg, helst 40'' eller større, men har ikke mer enn 5k, og då må d vel bli HD-ready.

 

Vek du tar feil og ser ikke forskjell uansett... Se menge av disse trådene her på forumet for dette.

Lenke til kommentar
jeg har sett forskjell på mange tver, spesielt på blu ray har jeg sett forskjell på hd ready og full hd...

 

 

hittil regnes det i at noen kan se det, og andre ikke.. er vel noe i den duren forskerne kom frem til da de sjekket opp dette

 

Skal nevnes at hdklar tv er mer all around. (ete min mening) de takler hd signal VELDIG bra. og de takler gammel signal via scart bra i forhold til andre full hd. broren min har fullhd toshiba tv og jeg ser ingen forskjell på bildet på spilling på xbox blandt annet. men med en gang man kobler i en tvtuner som kun har scart så var den hd klare tven LANGT bedre. kan være toshibaen som er crapp men bildet på hd klare sonyen jeg kjøpte var knall.

 

Bedre å invistere i god hd klar en en dårlig full hd.

Lenke til kommentar

Har vel også veldig mye med hvor langt man sitter fra skjermen å gjøre. Sitter man nærme og bruker skjermen som en dataskjerm, er det klart man ser forskjell. Men kommer man seg litt på avstand, si en 2.5-3m og mer fra en 42" skal det veldig godt gjøres å se forskjell på 720p og 1080p i en film eller et spill.

Lenke til kommentar
ok da blir det hd ready;)

 

men er panasonic TH42PX80 bedre en samsung ps42a456?

 

samsung ps42a456 koster 9000kr på elkjøp da bør den jo nesten være bedre?

 

 

den samsungen koster sikkert det samme som panasonicen på nettet... er rundt 2-3000 å spare på tv, nesten uansett modell og merke på nett

Lenke til kommentar
ok da blir det hd ready;)

 

men er panasonic TH42PX80 bedre en samsung ps42a456?

 

samsung ps42a456 koster 9000kr på elkjøp da bør den jo nesten være bedre?

 

 

den samsungen koster sikkert det samme som panasonicen på nettet... er rundt 2-3000 å spare på tv, nesten uansett modell og merke på nett

syke pris forsjell da, elkjøp koster den 9000kr på nette og 5500kr på lefdal:P

 

ok, men da tar jeg meg en tur til en av butikkene som har både panasonic sin og samsung sin så får jeg se forsjellen, hvis den ikke er stor så blir det nok samsung sin da sparer jeg 1300kr:P

 

men hva tror dere en tv som ligger ut på lefdal sin webshop koster i butikken? det blir fort 500-600 kr i frakt når jeg bestiler på nette

Lenke til kommentar
skal du ha full utnyttelse av ps3 og blu ray så burde du gå opp en klasse til A5

er det med full hd? vil jeg se forskjellen på full hd og hd ready?

 

Du vil kunn se forskjell om du kjører filmer på blueray,fra vanlig dvd og digitalt fjærnsyn ser du ikke forskjell,vi har prøvd begge deler i samme stue koblet til nøyaktig samme motakerkilde og ingen av oss kunne se forskjell .

 

 

Ellers er det verdt å nevne at Samsung sin 656 er på tilbud nå,det er et utrolig bra tv .

 

Samsung LE40A656 40" LCD-Tv Full-HD 8 750,- ink. mva.

 

https://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=102944

 

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=102107

 

Samsung 40" LCD TV - LE40A556 Full HD  6 990,-ink. mva.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Euroen og dollaren har gått kraftig opp. Til nå har de fleste butikkene greid å holde prisene nede fordi de har et buffer(de tåler litt underskudd pga. gode tider i 2008 med lave dollar kurser). Jeg tror de fleste prisene vil stige så lange kursene er så høye som de er nå. Klin til - kjøp en TV idag, blir ikke billigere om to månder;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...