Gå til innhold

Trenger Hjelp til AOC FPS

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

(NB)! Mye å lese ja, men se over og gi tilbakemelding og tips plz, desperat etter hjelp! ;)

Hei! Jeg vet at det er laget mange tråder hvor

folk spør om å få bedre fps i Age Of Conan, men jeg trenger en straight forklaring her, plz.

Fps'en min ligger på 12 til 14 konstant, t.o.m lavere spesielle steder.

Jeg sitter da på en Laptop, Acer Aspire 5730ZG

- nVidia GeForce 9300GS -256MB dedikert minne

- Intel Core Duo T3200 2.0Ghz

- 3072 MB ram

Nå er ikke jeg en "data ekspert" så jeg trenger litt råd om hvordan jeg

kan få bedre FPS. Har allerede satt ned alt på low og shader på 2.0, er 2.x lavere?

Jeg har også lest at det å sette ned "vann kvalitet" skal hjelpe, men har aldri funnet noe om vann kvalitet i spillet, kanskje de mener reflections, noe som er på det laveste.

View-Distance er satt ned til 50 meter, noe som gjorde at jeg fikk over 25 fps, noe som er gøy, men er jo helt retard å spille med 50 m view distance : (

Så har jeg hørt noe om å sette Memory cache på fullt, så skal man få en klart bedre fps, men det vet jeg ikke hvordan man skal gjøre, så om jeg har jeg fått en forklaring på hvodan man skal sette opp memory cahce på fullt så har det vært suverent! : D

Vil helst ikke ha tilbakemedlinger om hvor dårlig datamaskina er osv, seriøse tips takk =)

Endret av Tom-Stian
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

AoC er ikkje eit spel som er lett å klemme ekstra fps ut av, og når du i tillegg seier at du ikkje vil at folk skal kommentere maskinvaren du bruker blir det vanskeleg. Dette er ikkje eit spel som trivst godt på laptop.

Du kan alltids prøve (viss du kjører vista) å deaktivere aero brukergrensesnittet. High quality view distance er bugga slik at du får betre fps viss du makser den, så du kan jo teste det i tillegg. Men eg trur ikkje det er så forferdeleg mykje å hente på noko som helst lure triks, så lenge du allerede kjører ting på low og shader 2.0.

Endret av sjukheit
Skrevet
Vil helst ikke ha tilbakemedlinger om hvor dårlig datamaskina er osv, seriøse tips takk =)

Et seriøst svar vil nok kommentere maskinvaren din pga. AoC er et veldig krevende spill.

Skrevet

Ja, altså , nå mener jeg at jeg er ikke interisert i at folk sier,

" Hærregud, det der er en dritt pc, kjøp en ny en,"

" Det der er de dårligste spec'sene jeg har sett i hele mitt liv"

osv,

For min del så må dere bare kommentere pc og spec's men

ikke sleng drit om den, det va rliksom det jeg mente;)

Eks, " det skjermkortet er ikke godt nokk" er en ok kommentar

eks, " det der e rnoe av det dårligste pc'en jeg har sett, hiv den på skarphaugen"! = bad comment

Skrevet

Nå har jeg da prøvd å sette " high quality view distance " på noen lunde høyt, men fikk desverre lavere fps jo høyere den ble satt ;(

Nå faktisk ikke jeg peiling på hvordan man skal deaktivere Aero brukergrensesnittet, så om noen forklarer hvordan så har det vært storfinnt =)

Skrevet

Høgreklikk på skrivebordet. velg tilpass, velg vindusfarge og utseende. Der skal du kunne velge mellom aero og basic. Skal ikkje sei det vil gje stor uttelling - eg speler windowed mode så eg mistenker det er grunnen til at eg har fått betre fps på den måten, men det er jo verd å prøve.

Skrevet
Høgreklikk på skrivebordet. velg tilpass, velg vindusfarge og utseende. Der skal du kunne velge mellom aero og basic. Skal ikkje sei det vil gje stor uttelling - eg speler windowed mode så eg mistenker det er grunnen til at eg har fått betre fps på den måten, men det er jo verd å prøve.

Jepp =) å kjøre spill i windowed mode skal gjøre fps bedre =)

Men jeg tenker det bare er å gi opp AoC for en stund, skal kjøpe meg en stasjonær pc snart anntar jeg. men takk for alle tips og råd : D

Skrevet
Nå har jeg da prøvd å sette " high quality view distance " på noen lunde høyt, men fikk desverre lavere fps jo høyere den ble satt ;(

Så klart. Den instillingen gjør jo at du skal vise høy kvalitets teksturer fra deg og så langt bort som du satte den.. Skru denne ned eller rett og slett av.

Skrevet
Jepp =) å kjøre spill i windowed mode skal gjøre fps bedre =)

Formulerte meg sikkert litt klumsete, men eg meinte ikkje at fps vart betre i windowed, men heller at å disable aero mens eg kjørte windowed hjalp på fpsen min. Antaglegvis vil ikkje det ha noko å sei for ein som køyrer fullscreen, utan at eg veit.

Så klart. Den instillingen gjør jo at du skal vise høy kvalitets teksturer fra deg og så langt bort som du satte den.. Skru denne ned eller rett og slett av.

Å teste å kjøre den på fullt var fordi måten aoc viser high quality teksturer på er bugga. Ofte kan ein få dårlegare fps om ein ikkje har den på 100%. Ikkje nødvendigvis logisk eller intuitivt, men eit tips som er verd å prøve dersom ein sliter med fps.

Skrevet

Skjermkortet ditt er rett og slett det som har trøbbel med å kjøre spillet.

Men her er noen tips:

(IN GAME )

- 50M view distance

-Turn off Bloom

-Turn off particles

*Shadows

- Shadow quality: disabled

-shadow resolution: low

-3D ambient occlusion quality: disabled

-shader model .2.

-turn off grass

-turn off parallex mapping & remove foliage around character

-Grass view distance: 0 Meter

-Anti Aliasing quality: none

-Interface options- > Turn off: Enable mature content. (blod, osv øker fps)

*Resolution's

- Ta den resolutionen som passer computeren din best.

Jeg fant ut at jeg fikk best fps i 1024 x 768.

Viktigst av alt: Du får BEDRE fps av å spille fullscreen.

Dette er fordi computeren din fokuserer mest på spillet da.

Du kan sjekke selv, om du får mest fps av windows mode eller fullscreen.

Men mitt beste tips her er, å oppdatere driver!

Hadde samme problem som deg, kjører en 7600 GS før. Jeg hadde ca 15 fps, og økte opp til 45.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg vil si takk til alle tips og råd, men kommer til å spille AoC når jeg har kjøpt ny pc, som jeg sikkert gjør etter sommer jobben i 2009.

Skrevet

Tips: Spander en stasjonær, ikke bærbar.

Bruk den gamle til skole & slikt, mens kraftmonsteret til spilling. Kanskje greiere slik. Det å matche en stasjonær på en bærbar koster ca. 50-100% mer, og i toppklassen er det fortsatt langt igjen til toppen for bærbare.

Men kan sikkert få det godt spillbart på en Laptop som er relativt ny til sommeren :)

Skrevet

Spilte selv AoC på en laptop i starten, med fps under 10 :p

Men prøv å legg inn nye drivere til skjermkortet. Jeg gjorde det og måtte bruke en modda inf for å låse opp mitt skjermkort fra listen, slik at driverne faktisk kunne oppdateres. Jeg måtte google endel for å finne disse modda infene husker jeg. Men det hjalp betraktelig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...