Gå til innhold

Hva er det somer så bra med Lian Li?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes selv at mitt kabinett er stilrent og ganske pent. Finnes garantert penere kabinetter, men utseende er ikke alt. Har ikke testa så mange kabinetter, så jeg skal holde meg til det jeg har.

 

Kabinettet er veldig praktisk og er av god kvalitet. Liker veldig godt harddiskløsningen og hovedkort-skuffen, som gjør installasjon av hovedkort til en lek. Kabinettet er ikke så stort i ytre mål, men du får plass til mye på innsiden. Aluminium er jo også en fordel hvis du skal flyttel litt på kabinettet.

 

Dessuten er Lian Li et litt "eksklusivt" merke i pc-sammenheng. Nå har det etterhvert kommet veldig mange andre aluminiumskabinetter, og flere av disse er veldig like Lian Li, blant annet noen fra Lepont.

 

Lian Li er ikke noe must på noen som helst måte, men jeg digger mitt. Har også bestilt et Chieftec til min PC nr2, siden jeg også liker løsningene i disse kabinettene. Eneste "minus" er kanskje at det er fryktelig mange som har Chieftec, og det kan virke litt kjedelig p.g.a. det.

 

Så det som gjør Lian Li til et spesielt kabinett er kvaliteten og løsningene. Personlig liker jeg også utseende godt. Så betaler du også en del for selve navnet vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med Kjellinge.

Jeg synes LianLi er pene kabinetter med bra løsninger og stilrent utseende. Det er lixom så...gjennomført. Gummilister, uttrekkbar Hk-plate, støvfilter i front, tommelskruer.

Man kan jo være uenig, men jeg syns LianLi er stilig rett og slett.

 

Husk: det er jo en grunn til at LianLi er så dyre. Mange vil vel si at det er merket som er så dyrt, men de må jo ha gjort noe med kabinettene for at de skal stige så høyt i pris. Det er ikke kun merket som koster den ekstra tusenlappen. LianLi hadde nok gått for 500 kroner billigere hvis de kunne ha gått med ovetrskudd på det. På den måten ville de nok ha solgt flere kabinett, og dermed tjent mer penger.

Jeg klamrer meg fast til livsfilosofien min: Du får det du betaler for

Lenke til kommentar

Det som er bra med Lian Li innvendig er hovedkortskuffen, god utnyttelse til harddiskplasser, medfølgende vifter med styring (2 av 3 vifter kan styres med 3 forskjellige hastigheter, den siste bør man sette en rheostat el. på. Mitt kabinett har også 4 usb-tilkoblinger i fronten, som er veldig praktisk. Dessuten festes alt utenom cd-rom'er og floppy med tommelskruer.

Lenke til kommentar

Foruten om de tekniske løsningene som er helt geniale, synes jeg personlig at Lian Li har kabinetter som er en nytelse for øynene. Diskret stil og eleganse er stikkordene. Suntek kabinettet som det er henvist til blir litt for "jalla" for meg personlig. Jeg har selv et PC60 USB kabinett fra Lian Li, og er så fornøyd at jeg aldri kunne tenkt meg et annet...

 

For å dra paraleller kan man se på Patek Phillipe, som er et av verdens mest eksklusive klokkemerker. Urene ser ganske standard ut, som et av bestefars gamle armbåndsur, men kan koste opptil mange millioner kroner. Det sies at det må en "kjenner" til for at han skal legge merke til at det er en Patek klokke det er snakk om... Det er ikke meningen å sammenlikne et PC kabinett til 1200,- kr med så dyre gjenstander, men det er litt av den samme greia.

 

Noen synes Lian Li er bortkastede penger, og at det ikke er spesielt vakkert, men jeg er av en helt annen oppfatning. Aluminium tvers igjennom, deler som passer som hånd i hanske, viftestyring osv, gjør at det er verdt de ekstra kronene. Samt at dama liker det også da....

Lenke til kommentar

Jeg reiste faktisk til Singapore senhøstes 2000 for å kjøpe mitt PC12. Dette var lenge før noen importerte de til Norge. Okei, det var kanskje ikke bare for kabinettet jeg reiste dit, men jeg hadde lenge før jeg reiste, sjekket ut ting og tang på nettet, og funnet ut at dette simpelthen var det kuleste som kunne skaffes. Det var ikke engang særlig billig, selv etter norske forhold.

 

Men jeg har aldri angret. Det har kommet mange nye og enda bedre kabinetter fra Lian Li, men til den prisen syns jeg de har noe som vanskelig kan slås. F.eks. syns jeg Cooler Master kabinettene (som er noe dyrere) ikke slår Lian Li. (men jeg kan kanskje ikke si annet, som reiste 15000 kilometer etter mitt :)

 

Det har etter min mening et stilrent og nydelig utseende, og har totalt overlegne tekniske løsninger. Men det er bare min mening.

Lenke til kommentar

får bare hive meg på diskusjonen har ikke personlig lian li men sett på det utstilt hos iq data må si de ser råe ut :)

skjønner ikke at folk kan si at de ser tamme ut,og påstå at chieftec ser bedre ut og han over som sier ikke store forskjeler mellom hans chieftec og lian og det er altfor dyrt bare viser at enkelte folk er gniende når det kommer til kabinetett,kjøpe skjermkort til 3k+ går greit men når det kommer til kabinetet så skal det være billigst mulig :o jo lian har utrekbart hovedkort brett,er letere,ser mye bedre ut + mer .De har tydeligvis aldri hatt eller sett et lian li kabinet.

Chieftec billig,støgt,"alle" har det,greit.

Lian li,dyrt,helt rått design,ser fancy ut,er nok et av de beste kabinetene der ute med untak av enkelte modeller.

Men smaken er som baken men såvidt jeg vet så sier flertalet er lian li ser brae ut.

Lenke til kommentar
Synes mitt eget kabinett ser mye bedre ut (ikke for å skryte :p)..

Utrolig bra stil.. bra utført til at det er laget av svensker..(?) :p

 

Se det HER.

 

Hehe, jeg har en svart utgave av samme kabinett til min PC nr. 2. Kvaliteten kan ikke sammenlignes på noen måte med Lian Li. Jeg har også et Enermax -kabinett som er enda dyrere enn Lian LI. Det formelig oser av kvalitet med en utrolig lakkfinish. Air-kabinettet leveres med dårlige vifter og har et billig utseende. Du får hva du betaler for.

Lenke til kommentar

Nei Danny, du misforstår nok litt, så her er forklaringen; - jeg sa ingenting om at Chieftec SÅ bedre ut enn Lian, jeg sa det er ikke store forskjellen på dem.....

 

Litt om dine andre kommentarer......:-)

 

01. Har ikke skjermkort til 3k

02. Hva skal jeg med et uttrekkbart hovedkortbrett når jeg har et kabinett som originalt har like stor plass som et fjøs.......å bygge i?

03. Lettere kabinett - jeg går da ikke og drasser på et kabinett. Jeg har kabinettet stående ved siden av meg......:-)

04. Jeg har sett Lian- kabinetter vet du.......hvordan kan man unngå det på nettet......:-)

05. Alle har Chieftec kabinett. Javel, og så.........?

Shit, naboen min har en Chrysler makan til min, bør jeg bytte bil da eller......

06. Billig var heller ikke Chieftec kabinettet når det kom......

 

Lol..........

Lenke til kommentar
Nei Danny, du misforstår nok litt, så her er forklaringen; - jeg sa ingenting om at Chieftec SÅ bedre ut enn Lian, jeg sa det er ikke store forskjellen på dem.....

 

Litt om dine andre kommentarer......:-)

 

03. Lettere kabinett - jeg går da ikke og drasser på et kabinett. Jeg har kabinettet stående ved siden av meg......:-)

05. Alle har Chieftec kabinett. Javel, og så.........?

Shit, naboen min har en Chrysler makan til min, bør jeg bytte bil da eller...

 

03. NOEN gang vært på LAN !?

05. For å si det sånn: hvis du ser at naboen din har kjøpt seg en Chrysler, så stikker du ikke å kjøper deg en likens. Det blir bare for dumt ikkesant!

 

For å si det sånn.. Det er jo veldig mange forskjellige meningen om PC skal se bra ut eller ikke. Noen mener at det ikke spiller noen rolle om man pakker utstyr for 15k inn i et gammelt IMP-kabbis med frontluke med hull for CD-ROM.

Andre mener at kabbinettet er viktig for at det skal se pent ut både hjemme og spesielt på LAN. Jeg er en av de typene.

Har hatt Chieftec, men har nå byttet over til LianLi. Har ikke angret et sekund på kjøpet. LianLi ser ufattelig bra ut hvis du legger litt tid i å gjemme kabler og sette inn et par røde katoder, så ikke kom å si at Chieftec kan måle seg med LianLi i utseende. Jeg bare ELSKER den akryldøra til LianLi, og kommer ALDRI til å kjøpe meg Chieftec igjen hvis de ikke kommer ut med noe veldig annerledes enn den serien de kjører nå... Dragon, Matrix og Scorpio...

*puh*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...