Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC'en vil ikke starte


Anbefalte innlegg

Når jeg slår på PC'en blir det ikke noe skjermbilde. Maskina starter og det blir lys på mus og tastaturet. Viftene går som de skal også. Har prøvd med annen skjerm og prøvd den andre skjerm utgangen på grafikk kortet også. Har kjørt med en overklokk på 3.6ghz og overklokket grafikk kortet litt, men tempraturene har alltid vært fine. Aldri tegn til overoppheting.

 

PC-Spesifikasjoner

 

Prosessor Intel Core 2 Duo E8400 @ 3.6 ghz

 

Minne: Corsair PC6400 4GB

 

Grafikk-kort: ATI Radeon HD 4870 1GB

 

hoved kort: MSI P7N SLI platinum nForce750i

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ville tatt ut batteriet på hovedkortet samt strøm ventet 10 sek(til eventuelle lys på HK slukker) og så satt det i og prøvd igjen.

om ikke ville eg tatt ut alt utenom CPU,RAM,GPU se om du får bilde da

 

prøvde tipsene dine, og det er desverre ingen forskjell. Prøvde også å skifte slot på GPU'en. Det blir ingen lyd når maskinen slår seg på (det skal vel være et pip?) GPU er bare et par måneder gammelt, mens resten av maskinen er 8-10 måneder gammel.

 

Maskinen har vært litt ustabil tidligere.. den henger seg noen ganger når jeg skal slå den av, så jeg må bruke knappen på maskina for å slå den av. Det er installert Vista ultimate 64bit. Har selv en liten mistanke om at hovedkortet ikke er helt bra..

 

Det skal vel ikke skade å ha en CPU overklokk på 3.6ghz når originalt er 3.0, og jeg har bra ventilert kabinett og golden orb CPU kjøler?

Lenke til kommentar

det kan jo tenkes at strømforsyningen din ikke er kraftig nok da. hvor mye er den på? 4870 trekker en del strøm, og strømforsyninga blir dårligere med tiden viss den bare akkurat oppretholder kravene, burde helst ha en strømforsyning som har 25% mer vatt enn det som trengs.

Endret av richardraabu
Lenke til kommentar
det kan jo tenkes at strømforsyningen din ikke er kraftig nok da. hvor mye er den på? 4870 trekker en del strøm, og strømforsyninga blir dårligere med tiden viss den bare akkurat oppretholder kravene, burde helst ha en strømforsyning som har 25% mer vatt enn det som trengs.

 

har en chieftec 620W. skulle vel være mer enn nok siden jeg ikke kjører crossfire.

 

får man igjen på garantien hvis hovedkortet har gått istykker? mulig det har fått et støt fra strømnettet.

Lenke til kommentar
Test ut en og en ram brikke om gangen, på alle slot's?

 

nå skjer det ting.. det er bare 1 ram slot som funker. har 2x 2gb ram brikker, og begge funker, men hvis jeg setter i en brikke i en av slotene som ikke virker, starter ikke PC'en.

 

noen som har en ide om hva dette kan være?

Lenke til kommentar
får startet PC'en nå, men bare 1 ram slot fungerer. Noe man kan gjøre for å ordne dette? håper å slippe å kjøpe nytt HK..

 

Sikker på at det ikke er rambrikken som ikke fungerer? Tror det er pent lite du kan gjøre med en deffekt slot på hovedkortet, men mindre dette fremdeles er en garantisak.

Lenke til kommentar
får startet PC'en nå, men bare 1 ram slot fungerer. Noe man kan gjøre for å ordne dette? håper å slippe å kjøpe nytt HK..

 

Sikker på at det ikke er rambrikken som ikke fungerer? Tror det er pent lite du kan gjøre med en deffekt slot på hovedkortet, men mindre dette fremdeles er en garantisak.

 

har testet begge brikkene, og begge fungerer, så er nok hovedkortet ja. har ikke gått et år siden jeg kjøpte maskina, så jeg får det nok igjen på garantien.

Lenke til kommentar
det kan jo tenkes at strømforsyningen din ikke er kraftig nok da. hvor mye er den på? 4870 trekker en del strøm, og strømforsyninga blir dårligere med tiden viss den bare akkurat oppretholder kravene, burde helst ha en strømforsyning som har 25% mer vatt enn det som trengs.

 

har en chieftec 620W. skulle vel være mer enn nok siden jeg ikke kjører crossfire.

 

får man igjen på garantien hvis hovedkortet har gått istykker? mulig det har fått et støt fra strømnettet.

jeg vil ikke tro at 620W holder, hadde 630W med HD2600 kort, og strømforsyningen ble merkbart dårligere ettervert helt til den tok sikringen til slutt. men med tanke på at det er en minne brikke som ikke funker og ikke HDD eller CD/DVD rom som kutter ut som det pleier så ville jeg prøvd og oppdatere Bios som "Pastafarian" sier, eller så er det nok en garanti sak på HK det er snakk om her, tviler på at den har fått støt fra strømnettet.

Lenke til kommentar
det kan jo tenkes at strømforsyningen din ikke er kraftig nok da. hvor mye er den på? 4870 trekker en del strøm, og strømforsyninga blir dårligere med tiden viss den bare akkurat oppretholder kravene, burde helst ha en strømforsyning som har 25% mer vatt enn det som trengs.

 

har en chieftec 620W. skulle vel være mer enn nok siden jeg ikke kjører crossfire.

 

får man igjen på garantien hvis hovedkortet har gått istykker? mulig det har fått et støt fra strømnettet.

jeg vil ikke tro at 620W holder, hadde 630W med HD2600 kort, og strømforsyningen ble merkbart dårligere ettervert helt til den tok sikringen til slutt. men med tanke på at det er en minne brikke som ikke funker og ikke HDD eller CD/DVD rom som kutter ut som det pleier så ville jeg prøvd og oppdatere Bios som "Pastafarian" sier, eller så er det nok en garanti sak på HK det er snakk om her, tviler på at den har fått støt fra strømnettet.

 

 

sikringene har gått ut noen ganger av en ukjent årsak ja.. men får prøve å oppdatere Bios først. har ikke tilgang på noe større strømforsyning så jeg får ikke testa det.

Lenke til kommentar
ja, kan jo være det er bios, men siden sikringen din også har røket så tror jeg du burde investere i ny strømforsyning viss ikke det hjelper og oppdatere bios.

 

ok.. hvor mye watt bør jeg gå for da?

tror 750 skulle holde, kommer litt ann på hvor mange disker du har i datamaskinen, men tviler på at du trenger mer enn det. men prøv bios først før du kjøper ny, er jo ikke 100% sikker på at det er strømforsyningen. men viss det viser seg at det ikke var strømforsyningen så går det jo alltids ann å bytte den igjen da. så er jo ikke så farlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...