Gå til innhold

Får ikke importert adblock-filtre fra Iceweasel til Firefox


pjuik

Anbefalte innlegg

Skal importere Adblock Plus-filtrene fra en maskin med Debian og Iceweasel til en annen maskin med Ubuntu og Firefox.

Men når jeg har satt i minnepenna med filen i Ubuntumaskina og trykker på import kommer det feilmelding om at filen ikke inneholder noen gyldige Adblock Plus filtre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fila var nok blitt korrupt ja, for det fungerte da jeg sendte den som mail til den andre maskina.

 

MEN,... filer blir altså korrupte og ødelagt om man tar ut minnepenna uten at den avmonteres?

 

At det fungerer på den måten er jo ikke bra. Mye data kan gå tapt for den som ikke er klar over det.

 

Og hvordan avmonterer jeg den når jeg har den framme i Nautilus? Fant ingen ting om det i menyen.

 

Begynner å bli litt smånervøs nå fordi jeg har kopiert mange fotos og andre viktige filer over på diverse minnepenner fra en annen maskin som ikke eksisterer lenger.

Lenke til kommentar

Det er ca en halvannen mannsalder siden jeg kjørte Debian, men regner med at det også der nå er å høyreklikke enten på ikonet på skrivebordet, ikonet på sidepanelet i Nautilus eller ikonet under "Computer".

 

Jeg tror, uten å være 100% sikker, at Ubuntu gir en advarsel når man bare drar ut minnepinnen. Minnepinnen cache'r en del data, og kan korrupere en del data om den ikke avmonteres riktig. Slik er det under alle OS.

 

EDIT: De blir ikke korrupte, men kan bli korrupte om minnepinnen bare dras ut. :)

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...