Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Acer vil ikke starte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så igjennom trådene, men kunne ikke finne noe lignende problem, derfor starter jeg ny.

Sitter her med min svigerinnes Acer TravelMate 2300 og "kommer ikke inn". Når den slås på kommer meldingen "Vi beklager det intrufne, men Windows starter ikke uten feil........." osv. Får valgene om å starte i Sikkermodus, Windows på vanlig måte og de andre valgene. Uansett hva jeg velger (eller venter til nedtellingen er over) vil den ikke gå videre. Altså ingenting skjer. Slår da av maskinen og så på igjen, og det samme skjer.

Er ikke sikker på hva som har forårsaket dette, men vet at hun hadde en del virus på den. Skulle gjerne ha reinstallert, men må ha ut noen bilder først :-)

Noen som kan hjelpe meg? Er veldig takknemmelig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Virus og andre Malware kan skape kaos i maskinen på kort tid, hvis man ikke er oppmerksom.

Du har har 2 muligheter slik jeg ser det:

1 - Du tar ut harrdisken og setter denne i en ekstern kabinett, som du kobler til en annen pc gjennom USB. For så å bare kopierer filene du absolutt trenger.

2 - Bygge din egen oppstart cd - hvor du har værktøy liggende som kan kopiere disse filene. Eks. er BartPe (google)

3 - Prøve å fikse pcen med http://www.hiren.info/pages/bootcd. Nå vet jeg ikke hva som er galt med pcen din, men det er en god sjanse for at denne cd har det du trenger.

Noen ganger er det raskere (enklere?) å formatere harrdisken og reinnstallere alt på nytt, enn å sitte et par dager og luke ut alle feil og virus. Men alt dette kommer ann på hvor villig du er til å gå i dybden på maskinen.

Lykke til!

Endret av exiplot

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...