Gå til innhold

Innov8 og Nokia N96

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

N85, rett og slett fordi den er mindre!

Selv har jeg en N82, som har har fordelen blitz, men mister videolys ved filming og når du har mistet nøklene. Fokuslyset til N82 kan brukes, men det er orange og skrur seg automatisk av når kamera mener det er ferdig med fokuseringen. Er litt skuffet over byggekvaliteten på N82, virker som om N85 er bedre.

Innov8 har bedre byggekvalitet og kamera enn N96, derfor ville jeg valgt Innovate :) N96 er for klumpete og for mye plastic-fantastic

EDIT: Jeg mener Innov8 :p

Endret av BeachDumb
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg vet ikke om det er en fellesnevner for alle Innov8, men mange har klagd på at den har _vanvittig_ dårlig batteri. SÅ dårlig at den må lades vær dag, selv om du bare ringer litt, eller sender noen tekstmeldinger. Vil anbefale deg å sjekke ut det før du evt går til innkjøpt av en Innov8.

Men, bortsett fra et batteri som er litt tvilsomt så vinner vel Innov8, pga bedre kamera og bedre konstruksjon. Kan legge til at n96 har en støtte bak ved kameraet som støtter opp mobilen om du skal se på video, det har meg bekjent ikke Innov8

Hei, har selv en INNOV8 og kan fortelle følgende om batterikapasitet:

Den må lades opp fullt 5-10 ganger fra den er ny, oppnår da bra kapasitet.

Har selv gått fra NOKIA N95 8GB til INNOV8 og opplever bedre batterikapasitet med INNOV8.

Som med NOKIA`n, så avhenger mye på bruken, ved ringing, sms, litt surfing så er det meget bra, så fort man begynner med kamera og GPS, så går det raskere ned.

Ellers må jeg si at INNOV8 er en meget bra telefon og oppleves som en real oppgradering fra N95 8GB, var inne på tanken om N96 + N85, men ble veldig skuffet over disse.

Skrevet

Min erfaring med batteriet til Samsungen er at det ikke er bra. Jeg måtte ofte lade mer en en gang i døgnet. Uansett så ville jeg ikke vært i tvil angående mitt valg. Foruten 88xx serien så har Nokia en STOOOOOR urtfordring på materialvalg og byggekvalitet.

Skrevet

Batteriet til Innov8 er ikke lett å bli klok på da man hører så mye forskjellig. Men flere venner av meg med denne telefonen går tre døgn mellom hver lading, ser også andre på nettet som oppnår det samme. Tror nok batteriet er likt det som i sin tid sto i Nokia N80, den fikk slakt for dårlig batteritid, men tok man vare på den og gjorde noen "knep" ble batteritiden langt bedre. Dessuten vil ikke batteriet være opptimalt etter første lading som cbaag sier, det var også slik på N80, altså etter ca. 10 ladinger vil batteriet være opptimalt.

Gå for Innov8, den har langt bedre byggekvalitet, bedre kamera og er en enerelt bedre telefon!

Skrevet
Vel...les hva jeg skriver. Begge har 16 GB men N96 skal vissnok kun STØTTE opptill 8 GB minnekort ( korriger meg gjerne dersom noen har testet mer...

Det er (selvfølgelig!) ikke noe problem å bruke 32gb-kort i N96.

Når jeg tenker meg om vil også jeg anbefale N85 i forhold til begge de nevnte modellene, om ikke de 16gb innebygget minne er så viktig for deg.

Skrevet
Min erfaring med batteriet til Samsungen er at det ikke er bra. Jeg måtte ofte lade mer en en gang i døgnet. Uansett så ville jeg ikke vært i tvil angående mitt valg. Foruten 88xx serien så har Nokia en STOOOOOR urtfordring på materialvalg og byggekvalitet.

Jaså? Da har du vel kanskje ikke hørt om E-serien til Nokia enda vel...men kan si deg så mye som at både e51,e66 og e71 er solid bygd!

Skrevet

Jeg har hatt INNOV8, og det er uten tvil en bedre mobil sett i forhold til N95 8gb. Jeg bytta den alikevel ut med nettopp en N95 8gb fordi jeg ikke fant noen program som tilsvarer Nokias eget podcast-program som etter hva jeg erfarer kun lar seg innstallere i Nokia mobiler.

Er det noen som kal løse dette skal jeg gladelig bestille med en INNOV8 igjen. Men ikke kom å påstå at det finner masse programmer der ute som fungerer like bra som Nokia sitt, for jeg har prøvd det meste.

Skrevet
Jeg mener man må være en liten tullebukk for å velge N96 fremfor INNOV8.

INNOV8 er mindre, MYE bedre materialvalg, bedre kamera, bedre lyd også på høytalere, bedre video, mulighet for mer minne ( 16 GB kontra 8 GB ) og sterkere prosessor.

I tilegg så kjører de samme UI.

Tullebukk selv. N96 har også 16GB internminne.

Vel...les hva jeg skriver. Begge har 16 GB men N96 skal vissnok kun STØTTE opptill 8 GB minnekort ( korriger meg gjerne dersom noen har testet mer...

Angående prosessoren så har INNOV8 en ARM 11 330 MHz mot Nokia sin Dual ARM 9 264 MHz. Etter hva jeg har hørt er Samsungen sterkere. Nokia N96 har mer RAM....Men alt sett under ett. INNOV8 banker Nokia.

Voops. Beklager, trodde du refererte til internminne :)

Ja, Innov8 kjører med sterkere CPU. Men det skal sies at jeg ikke merket noen tregheter ved bruk av N96 :)

Hei, jeg har lest en del av inleggene dine og du høres ut som om du vet mye om mobiler.

Jeg har fått en INNOV8 og var utrolig misfornøyd med batterikapasitet. Nå skal jeg få en ny telefon pga dette men er fortsatt litt fortvilet over en ting. Den har, som så mange andre i det siste, ikke lenger tysk / Deutsch som språkvalg for sms-skriving. Jeg skriver ganske mye med familie / venner på tysk og kunne gjerne ønske meg dette. Har du noen tricks på lur? Noe programvare man kan få kjøpt i tillegg? Merk, det er kun språkvalget for sms jeg snakker om, ikke programvare på tysk for hele telefonen.

Tusen takk for svaret ditt.

Hilsen kjaering

Skrevet

Fikk en Innov8 idag etter å ha levert tilbake 2 stk. N 96 p.g.av diverse feil( bl.a. slerk og dårlig kvalitet på chassi) Prøver å synke telefonen opp mot route 66, men det vil den ikke. Programmet sier at den ikke finner noen telefon. Noen som har opplevd det samme? Eventuelle tips?

Skrevet
Eventuelle triks må ligge i programvare.

Jeg anbefaler deg å søke litt på nett under SYMBIAN. Jeg kan desverre ikke huske å ha sett noe slikt tidligere men nå har jeg heller aldri hatt bruk for dette.

Prøv denne siden: http://my-symbian.com/main/index.php

Tusen takk, skal sjekke siden i løpet av helgen, drukner litt i arbeid for tiden.

Ha en trivelig helg!

Skrevet

Hei. Til dere som har Innov8 og har testet c905. hvor lang tid bruker Innov8 på å ta bilde. Fra du har trykker på den første knappen til du har tatt et bilde.... Er det betydlig tregere en C905? Noen sa at det tok så lang tid som 3-4 sec? Og kor mangen trykk er det før kameraet er oppe og går?

Skrevet

Fikk min andre i8510 og denne er ultra-stabil, bra lyd og blåtann fungerer. Batteritiden er også ekstremt mye bedre så det kan være at de første modellene har dårligere batterikap enn de nyere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...