Gå til innhold

acer 800LCI


Anbefalte innlegg

noen som vet leveringstid hos databutikken.com ?

tilbudet på 15.450.- for den ble litt for fristende... den har jo alt!

 

15" SXGA (1400x1050)

512MB ram

40GB (5400rpm)

ATI Radeon 9000 64MB

DVD-CD/RW

integret LAN og WAN (trådløst nettverkskort)

1,3GHz centrion cpu

4,5t batteritid!

+++

 

what more could a nerd possible need?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velger du de svenske sidene får du opp spec.

Har en pris på SEK 19313, med dagens kurs skulle det bli ca. NOK 16360. Hvorfor prisen er satt til NOK 15450 på de norske sidene er litt merkelig. Regner med at det er med norsk moms. Er det noe i fortolling?

 

mvh Trygve

Lenke til kommentar

man betaler ikke toll på varene fra databutikken, jeg har handlet der mange ganger... sendte en forespørsel tidligere i uken om leveringstiden til acer 800lci og da sa dem bare at dem ikke viste noe annet enn at det var "beregnet" 3-6" dager for dem å få det inn... så et lite usikkerhetsmoment der altså... igår kostet forresten samme pc over ca 18.100 så dem må ha satt ned prisen idag av en eller annen grunn...

 

jeg har i allefall bestilt en...

Lenke til kommentar

fra Acer sine hjemmesider :

10/100Mbps Fast Ethernet; Wake-on-LAN ready

56K ITU V.92 data/fax mjukvarumodem (med internationell PTT godkännande); Wake-on-Ring ready

Trådlöst LAN: Integrerat Intel® PRO/Wireless 2100 nätverksanslutning

--> Trådlöst PAN: Integrerat Bluetooth™ (endast vissa modeller)

 

så litt usikker når mpx.no skriver dette som samme modell:

 

"Anytime, anywhere" wireless connectivity

Integrated, coexistent, dual band 802.11b or 802.11a/b WLAN and Bluetooth technologies

 

Seamlessly switches between WLAN and Bluetooth modes as needed

 

 

....

 

for bare vente å se... det for bli en bonus, for jeg har faktisk 6310 med BT som jeg kan teste det på... men har hørt at BT ikke er så veldig standardisert så det er få telefoner det funker på....

 

 

(og jeg som telte på fingrene om jeg skulle bestille fra mpx.no til 19.800 eller en zepto 4100 til 18000.- ... phuhh)

Lenke til kommentar

huff og huff... dette ble en like stor nedtur som oppturen...

Databutikken.com ringte meg idag for å si at maskinen var med svensk tastatur og windows... dette er ikke akseptabelt.. så jeg avbestillte...

 

men men... fint at dem ringte i alle fall..

 

f..., f...,f...

Lenke til kommentar

Databutikken.com ringte meg idag for å si at maskinen var med svensk tastatur og windows...

 

Windows kan du jo bare legge inn om igjen av en norsk eller engelsk versjon. Det med tastaturet er kjipt, men det alene gir ikke grunn til å betale så mye mer som maskinen gjør andre steder.

Lenke til kommentar

Fått svar:

Hej, Tack för Ert e-mail. Angående Er förfrågan - normalt sett kan du inte detta men du kan höra med reparationcentret. Deras tel nr är 66761070.

 

Prøvde å ringe nummeret nå, men fikk ikke svar. Jeg får ikke ringt i morgen. Kan noen ringe og spørre ang bytte av tastatur og legge inn et par linjer på forumet etterpå?

Lenke til kommentar

jeg har forøvrig skrevet epost til mpx.no for å høre hvorfor dem tar så mye mer betalt en svenskene... er norsk utgave av tastaturet og winxp så mye dyrere?... dem er jo stort sett like på pris på alle andre produkter...(i alle fall konkurransedyktige). ... er enig i at svensk xp er uviktig, for det finnes luretriks for å fikse det... men tastaturet er værre ja... må til med klisterlapper da evt :)

 

jeg oppfordrer forresten andre til sende epost angående acer 800lci til mpx.no også, kansje dem gir etter for overprisingen...

Lenke til kommentar

Jeg må også innrømme at nedturen var påtagelig når jeg så at hele greia er svensk. Men altså: Det kan jo ikke være vanskelig å på satt på klistremerke på de tastene som er anderledes? Det er vel ikke mer som er problemet, er det vel? Jeg kjenner ikke til tastatur på bærbare, men er det så stor forskjell på innholdet i disse kontra vanlige tastatur?

 

Jeg har forsøkt å finne ut hvordan svensk layout er, og det ser ut som om det stort sett er +'¨| tastene som er anderledes. Det er godt mulig jeg tar feil, for jeg kjenner ingen svensker som kan bekrefte dette. Noen som vet? I så fall er det bare 5 taster og jeg kan leve med klistremerke på fem for 5000 i "rabatt". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...