Steamy Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hei. Tenkte jeg skulle ta å bestille halo 3 og Littlebigplanet fra play.co , men må jeg betale i euro? har lest litt rundt på forskjellige forum at mange betaler med pund? men på sia til play.com står det at alle land utenom UK må kjøpe farene i euro, og da blir det mye dyrere:( Noen som kan bekrefte om det går ann å kjøpe varene i pund? eller blir det gjort automatisk om til euro under kjøpet? en ting til: kan jeg spille Halo 3 kjøpt fra UK på en xbox360 kjøpt i Norge? takker for alle svar:) Steamy
bokfinn Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 kjøp i pund du. Funker å betale i pund i Norge. Alle spill kjøpt på play kan spilles på norsk xbox 360
Steamy Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 ok takker:) men hvordan er det med moms og sånn? blir det 25% med alle varer over 200kr?:S trur LBP koster ca 250 norske kr omgjort fra pund... og hvis man kjøper 2 spill, blir det lagdt i sammen eller kommer det i hver sin pakke?
Steina Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 ok takker:) men hvordan er det med moms og sånn? blir det 25% med alle varer over 200kr?:S trur LBP koster ca 250 norske kr omgjort fra pund... og hvis man kjøper 2 spill, blir det lagdt i sammen eller kommer det i hver sin pakke? Ja, det blir +25% hvis varen koster over 200kr. Alle pakkene sendes hver for seg, så du trenger ikke tenke på å bestille i flere omganger.
Steamy Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 det var dumt:( det er ikke mulig å få play.com til å sette ned verdien på pakka a? sånn at jeg slipper moms:P
Kris Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Play.com setter ikke ned verdien. Men LBP koster under 200kr her: http://www.dvd.co.uk/Games/Little-Big-Plan...853/product.htm
Alompi Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Hadde en kompis som kjøpte seg LBP når det var helt nytt for 40 pund (altså røft regnet 400 kr). Han fikk den rett i postkassa, uten ekstra gebyr. Sånn MVA gjelder visst ikke for DVD og blu-ray, iom at jeg har mange andre venner som også har bestilt seg splitter nye spill og sluppet og betale noe som helst ekstra.
Steina Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 (endret) De har nok da bare vært heldige, at pakken ikke ble stoppet i tollen. Jeg har kjøpt en dvd på nettet, til 199 kroner, fraktutgiftene er 40 kroner. Hva skal jeg betale i toll og mva?Artikler som cd’er, dvd’er, elektronisk utstyr og bøker er eksempler på tollfrie varer. Her må du ikke betale toll for kjøpet. Fordi varens verdi er inntil 200 kroner, holdes fraktutgifter utenfor når det beregnes mva. Derfor må du ikke betale mva når du handler en dvd til 199 kroner på nettet. Totalt betaler du bare 239 kroner for dvd og frakt. Jeg har kjøpt en cd til 210 kroner på nettet, fraktutgiftene er 40 kroner. Hva skal jeg betale i toll og mva? Cd’er er som tidligere nevnt tollfrie varer. Her skal du ikke betale toll. Fordi varens verdi overstiger 200 kroner, må du derimot betale merverdiavgift av kjøpet. Her betaler du 25 % av 250 kroner(cd og frakt), og må ut med 62,50 kroner i mva. Totalt koster cd’en deg 312,50 kroner. kilde Endret 29. desember 2008 av Steina
bokfinn Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hadde en kompis som kjøpte seg LBP når det var helt nytt for 40 pund (altså røft regnet 400 kr).Han fikk den rett i postkassa, uten ekstra gebyr. Sånn MVA gjelder visst ikke for DVD og blu-ray, iom at jeg har mange andre venner som også har bestilt seg splitter nye spill og sluppet og betale noe som helst ekstra. feilfeilfeil og atter feil MVA gjelder definitivt på DVD, Blu ray og spill Endret 31. desember 2008 av ttt
XtaZ Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 MVA på spill og film fra utlandet over 200kr grensen gjelder så absolutt. Du og vennene dine har nok bare vert heldige da sånne ting noenganger slipper igjennom
Steamy Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 Play.com setter ikke ned verdien. Men LBP koster under 200kr her: http://www.dvd.co.uk/Games/Little-Big-Plan...853/product.htm Hvordan er det med frakt og levering på den siden? Har du bestillt fra den siden før? Helt ok å handle med?
Alompi Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Hadde en kompis som kjøpte seg LBP når det var helt nytt for 40 pund (altså røft regnet 400 kr).Han fikk den rett i postkassa, uten ekstra gebyr. Sånn MVA gjelder visst ikke for DVD og blu-ray, iom at jeg har mange andre venner som også har bestilt seg splitter nye spill og sluppet og betale noe som helst ekstra. feilfeilfeil og atter feil MVA gjelder definitivt på DVD, Blu ray og spill Det er da absolutt ikke ''feil'' at jeg kjenner folk som har sluppet mva. Det må som sagt være en glipp fra postens side. Og jeg sa ''MVA gjelder visst ikke '' , i den tro at siden jeg eller mine venner aldri har opplevd å måtte betale MVA for underholdningsartikkel, måtte det være tilfellet. Endret 31. desember 2008 av ttt
bokfinn Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 (endret) Nå må du ikke mistolke helt det jeg skrev, men det å skrive :"Sånn MVA gjelder visst ikke for DVD og blu-ray, iom at jeg har mange andre venner som også har bestilt seg splitter nye spill og sluppet og betale noe som helst ekstra." er jo svært unødvendig når folk allerede tidligere i posten har skrevet svært tydelig at alle kjøp over 200kr er momspliktige (med unntak av bøker). Endret 29. desember 2008 av bokfinn
Steamy Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 Jeg ser ser at det blir 1.99 pund for pakking og frakt for LPB på http://www.dvd.co.uk/Games/Little-Big-Plan...853/product.htm Dette blir til sammen 208kr. må jeg forsatt betale moms da? siden 21kr er frakt? takk for svarene foresten:)
bokfinn Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Jeg ser ser at det blir 1.99 pund for pakking og frakt for LPB på http://www.dvd.co.uk/Games/Little-Big-Plan...853/product.htm Dette blir til sammen 208kr. må jeg forsatt betale moms da? siden 21kr er frakt? takk for svarene foresten:) Hoi! Moms regnes bare på varens verdi, altså 17.99. Så du skal slippe unna moms her. Hvis du er så uheldig å få momskrav på denne varen, så ta bare med deg kvittering til posten når du henter pakken, så ringer de til tollvesenet som sletter kraver.
Kris Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Play.com setter ikke ned verdien. Men LBP koster under 200kr her: http://www.dvd.co.uk/Games/Little-Big-Plan...853/product.htm Hvordan er det med frakt og levering på den siden? Har du bestillt fra den siden før? Helt ok å handle med? Jeg har handlet der før, helt ok å handle med. Ikke så lang leveringstid heller
Steamy Skrevet 29. desember 2008 Forfatter Skrevet 29. desember 2008 (endret) ok:) da blir det nok å bestille derfra idag:) Takk for alle svarene! Endret 29. desember 2008 av Steamy
asdfteam Skrevet 30. desember 2008 Skrevet 30. desember 2008 Jeg fikk LBP fra dvd.co.uk i går, og der sto verdien som 14 pund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå