Rookie_NO Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Har kjøpt følgende linjer fra Netshop.no - Samsung 1 TB 7200RPM S-ATA2 32MB HD103UJ Spinpoint F1 - Optiarc / NEC DVD-brenner AD-7203S SATA Duallayer,LabelFlash, sort bulk - ASUS P5Q, P45, Socket-775, DDR2 ATX, GbLAN, Firewire, PCI-Ex(2.0)16 - Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz Socket775 6MB, BOXED m/vifte 1333Mhz - Mushkin DDR2 4GB extreme Performance XP2-8500 2x2048MB 1066MHz. (5.5.5.15) - Lian Li PC7BSCANDV3 Miditower, Sort Aluminium, u/powersupply - OCZ StealthXStream strømforsyning 600W 20/24pin ATX/BTX/PCI Express/SATA - PC Montering av selvalgte komponenter med standard komponent garanti Har selv installert Windows Vista Business OEM. Har også satt inn en 640 GB Western Digital HDD. Sliter med veldig mye bluescreen (BSoD) under forskjellige forhold, mistenker minnet for å være et mulig problemområde, men tenkte jeg skulle høre her om noen vet om noen spesielle konflikter mellom disse komponentene. Bluescreenen kommer ofte, dvs nesten rett etter oppstart hver gang, men noen ganger går det fint lenge (par timers bruk ved spill/surfing osv) I går dro jeg ut den ekstrainstallerte WD HDD fra SATA3 og da fikk jeg ingen BSoD. Lot den stå på over natta og den hadde BSoD'et litt etter at jeg hadde gått fra den. Noen som har forslag til hva som kan være galt? Evt hvilket minnetesteprogram som er det beste om dagen? På forhånd takk for all hjelp! mvh Rookie_NO
sanscript Skrevet 29. desember 2008 Skrevet 29. desember 2008 Du kan bruke memtest86.com - boote pcen med denne på en cd. Slå av automatisk restart ved store feil (bod): - boot opp pcen i safe mode (F8 under oppstarten) - høyreklikk på min datamskin - properties - skillearket Advanced - "Startup & Recovery" Bruk mobilen å ta bilde av disse feilmeldingene, og post dem her. Se i eventviewer etter feilmeldinger "WindowsTasten+R" og eventvwr. Mest sannsynlig er det en HW/driver konlikt.
Rookie_NO Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Skrevet 2. januar 2009 (endret) Takk for hjelpen Exiplot! Synderen viste seg å være det trådløse nettverkskortet, noe jeg hadde glemt å si var installert. Sikkert noen som hadde pekt på dette med en gang hvis jeg hadde hatt med denne informasjonen. Det som er ganske utrolig er at akkurat dette hovedkortet har problemer med nettverket "out-of-the-box" og krever en hot-fix for i det hele tatt få det til å fungere. Jeg måtte derfor installere et eksternt nettverkskort (i dette tilfellet trådløst) for å kunne hente fixen jeg trengte Ganske bra av Asus... Fjerna dette kortet og maskina har stått på siden uten BSoD. Endret 2. januar 2009 av Rookie_NO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå