spøkelset Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Har i det siste slitt med at skjermen min ikke vil våkne når jeg skrur på pc'en. Den vil altså ikke skifte fra standby-modus til på-modus når jeg skrur på maskinen. Dersom jeg prøver å slå maskinen av og på mange ganger, reagerer skjermen av og til etter et visst antalls forsøk dersom jeg er heldig, men som regel er den ikke særlig sammarbeidsvillig. Har ikke tuklet med noen innstillinger, eller mistet den i bakken Har sjekket at ledningene sitter skikkelig, samt sjekket tilkoblingene på skjermkortet uten noe resultat. Antakeligvis har bare den gamle maskina tatt kvelden, men spør likevel her inne om noen har peiling på hva som er feil, og hva jeg evt bør gjøre.
Svirre91 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Hvis det er en stasjonær pc kan du jo ta ut skjermkortet fra hovedkortet og blåse litt i sporet og litt på koblingsplaten til skjermkortet... Har funket 99% av de gangene jeg har hjulpet andre....
spøkelset Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Er stasjonær pc det er snakk om ja. Kan forsøke å gjøre det du sier
Svirre91 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Er stasjonær pc det er snakk om ja. Kan forsøke å gjøre det du sier Veit du om det kan være noen feil med skjermen da???
spøkelset Skrevet 28. desember 2008 Forfatter Skrevet 28. desember 2008 Er stasjonær pc det er snakk om ja. Kan forsøke å gjøre det du sier Veit du om det kan være noen feil med skjermen da??? Kan jo få testa den på en annen maskin, men tviler vel litt på det. Den er bare et år gammel. Den eksisterende tilkoblingskabelen mellom pc og skjerm er en dvi-kabel. Prøvde med en Vga-kabel isteden, men det funket heller ikke.
Svirre91 Skrevet 28. desember 2008 Skrevet 28. desember 2008 Er stasjonær pc det er snakk om ja. Kan forsøke å gjøre det du sier Veit du om det kan være noen feil med skjermen da??? Kan jo få testa den på en annen maskin, men tviler vel litt på det. Den er bare et år gammel. Den eksisterende tilkoblingskabelen mellom pc og skjerm er en dvi-kabel. Prøvde med en Vga-kabel isteden, men det funket heller ikke. Kan være en av de to mulighetene som jeg har antatt... men selvfølgelig, man veit ikke før man har prøvd...^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå