Gå til innhold

GT5 Prologue savedata problem


okasin

Anbefalte innlegg

Har lastet ned noen såkalte savedgames.. prøver å få instalert dem, men det går ikke.. og nå er jeg mer ivrig enn noen sinne til å få det til.. fordi når jeg prøvde første gang, så hadde jeg ærlig opparbeidet meg flere biler.. men når jeg prøvde å instalere et savedgame, så mistet jeg alt..

 

Lastet ned 4 forskjellige saved game, men garasjen er nå helt tom.. hadde jo noen biler der fra før men nå er den helt tom.. sukk

Så det lønner seg vell ikke å jukse?

 

Dette gjorde jeg:

Lastet ned "saved game" og pakket den ut, lagret filen på en minne penn (FAT), i en mappe PS3/SAVEDATA

 

Finner den på playstation, hvor det står at den inneholder saved data.. for GT Prologue, den instalerer seg, og alt ok.. nei! garasjen er tom.. det er som om spillet er innstalert for første gang.. til og med alle innstillinger for lyd mm er borte..

 

HJELP!!!

PS: har lest mange av innleggene her om hvordan det skal gjøres, men det virker ikke her..

Men et lite spørsmål, skal det ligge en mappe under SAVEDATA? eller skal bare filene ligge der? (filer med navn GAME_P2.dat o.l.)

Endret av okasin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan hvertfall svare på det siste... Det skal ligge i en mappe i PS3/SAVEDATA/

F.eks. PS3/SAVEDATA/BCES00065_NDI_UNCHARTED_DF_0 for Uncharted.

 

Når det gjelder problemet ditt har jeg lasta ned en save til SSHD (coop troféet :)), og det funket flott, også å gå tilbake til min egne etter at jeg var ferdig med det jeg ville. Så vet ikke hvorfor det ikke vil seg for deg... Kanskje GT:P savene er låst til "eierens" PSN, som som i Burnout.

Endret av King_of_Universe
Lenke til kommentar
Jeg kan hvertfall svare på det siste... Det skal ligge i en mappe i PS3/SAVEDATA/

F.eks. PS3/SAVEDATA/BCES00065_NDI_UNCHARTED_DF_0 for Uncharted.

 

Når det gjelder problemet ditt har jeg lasta ned en save til SSHD (coop troféet :)), og det funket flott, også å gå tilbake til min egne etter at jeg var ferdig med det jeg ville. Så vet ikke hvorfor det ikke vil seg for deg... Kanskje GT:P savene er låst til "eierens" PSN, som som i Burnout.

 

Sjekket under info på filen som jeg hadde lastet ned og lagt inn på minnepennen, og der står det "ulåst".. Hmm er det noen som vet om noen savedgame som fungerer da?

Har prøvet disse:

http://www.gamefaqs.com/console/ps3/save/942026.html (kun prøvet de europeiske)

Også fant jeg en link her på forumet.. hvor en fyr hadde lagt ut sin private, men den heller fungerte ikke..

Alt med spillet nuller seg ut, slik at det blir som om jeg har satt i spillet for aller første gang..

Lenke til kommentar

Det står ikke noe under lås på Burnout saves heller, men de skal være låst til PSN. Var det ikke derfor de maste med at vi liksom skulle slippe å spille gjennom Burnout på nytt for troféene?

Men jeg vet ikke om det er det som er problemet ditt, kommer bare med noen forslag jeg :) Men hvis andre har fått (andres) savegames til å fungere har jeg ingen anelse... Rart at dine egne ikke fungerer som de skal heller.

Lenke til kommentar

ja.. mine egne er borte.. de forsvant når jeg prøvde første gang..

Så jeg spilte noen runder igjen, fra begynelsen av sukk.. kjøpte meg et par biler.. og saved.. Prøvde med en ny savedata som jeg lastet ned, som mange har prøvet og påstår virker.. men det samme skjedde igjen, alt mitt forsvant, og er nå tilbake til at spillet virker nyinnstalert.. alt er borte :(

Lenke til kommentar

Vell.. jeg har lastet ned alle patcher / oppdateringer til PS3 om det er det du mener.. Men jeg begyner å lure på om det er noe jeg skal gjøre etter at jeg har instalert "savedata" fra minnepenn?

Eller er det bare å begynne å spille?

Skal spille stå i når jeg henter data fra minnepenn?

Må jeg restarte SP3 ?

Er det noe sted i spillet jeg skal hente inn saved games etc?

 

Hva skal jeg gjøre etter at jeg har instalert data fra minnepenn?

Jeg får jo opp på skjermen at alt er ok, trykk O for å gå tilbake.. og det gjør jeg, og når jeg da starter opp spillet så er alle gamle data borte, og spillet starter opp med at jeg må akseptere lisensavtalen osv osv.. akkurat som første gang jeg instalerte spillet.. garasjen er tom, og jeg har 35 000,- og kjøpe bil for..

Lenke til kommentar
Vell.. jeg har lastet ned alle patcher / oppdateringer til PS3 om det er det du mener.. Men jeg begyner å lure på om det er noe jeg skal gjøre etter at jeg har instalert "savedata" fra minnepenn?

Eller er det bare å begynne å spille?

Skal spille stå i når jeg henter data fra minnepenn?

Må jeg restarte SP3 ?

Er det noe sted i spillet jeg skal hente inn saved games etc?

 

Hva skal jeg gjøre etter at jeg har instalert data fra minnepenn?

Jeg får jo opp på skjermen at alt er ok, trykk O for å gå tilbake.. og det gjør jeg, og når jeg da starter opp spillet så er alle gamle data borte, og spillet starter opp med at jeg må akseptere lisensavtalen osv osv.. akkurat som første gang jeg instalerte spillet.. garasjen er tom, og jeg har 35 000,- og kjøpe bil for..

 

Merkelig... Det skal da gå knirkefritt å kopiere inn save's til GT5P

Det må være noe du gjør galt! Har du alle "patchene" til spillet? ikke bare PS3, men GT5P må også oppdateres!

Lenke til kommentar

Jeg trodde iallefall at alt var oppdatert, men nå som hele spillet har nullstilt seg, så skal jeg prøve igjen.. skal søke etter oppdateringer på PS3 og GT5P :)

Hvordan oppdaterer jeg GT5P egentlig? vet at jeg må være på nett, men.. vell finner nok ut av det.. skal gi tilbakemelding senere i dag / kveld..

Takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...