Gå til innhold

Skal kjøpe ny kameramobil


Allapa

Anbefalte innlegg

Min SE K800i er i ferd med å dø og trenger derfor en ny telefon. Tar endel bilder med telefonen til besteforeldres store glede (selvom bildekvaliteten ikke er allverden). Så første pri er kamera (sånn utover telefonegenskaper). Bruker mp3 spiller'n endel på telefornen, og kunne jeg tenkt meg GPS på telefonen (men langt fra avgjørende). Ellers har jeg ikke store krav til telefonen :p -Pris er uvensentlig. -Synd at de er store å tunge, men er jo vant...

 

 

Har tittet litt, så vidt jeg har skjønt finnes det ikke mobiler med optisk zoom som fungerer greit, stemmer det?

 

Har tittet på Sony Ericsson C905 og Samsung I8510 Innov8, av disse holder jeg en knapp på samsung sin. Noen som har erfaring med denne? Fordeler/ulemper? Hva innebærerer det egentlig at dette er en "smarttelefon"?

 

Hva slags andre alternativer er det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Det er sant at det ikke er mobiler på markedet med optisk zoom som gir tilfredsstillende bildekvalitet. Finnes en fra Samsung og Nokia N93, men disse er begge utdaterte, store, og tar dårlige bilder.

 

Fint at du allerede har tittet litt på Innov8 og C905. C905 fra SE er en veldig bra telefon som har stort sett alt. Menysystemet er derimot til tider litt slitsomt (har ikke hatt telefonen selv). Kan ikke tilpasse så mye som en selv ønsker, og direkte oversikt over kalender og andre ting som kan være greit er ikke mulig, så ting tar gjerne litt lenger tid med denne. At Innov8 er en smarttelefon (nærmere bestemt Smybian S60 fra Nokia), betyr at du kan kjøre flere oppgaver som for eksempel nettleser, musikkspiller, meldinger og kamera samtidig. I tillegg kan du innstallere egne programmer som en skikkelig MSN-klient og annet nyttig. Innov8 har veldig bra lydkvalitet og MYE minne, noe som trekker opp hvis du vil bruke mobilen som mp3-spiller. I tillegg har den et kamera som er overlegent C905. C905 sitt kamera skal ha riktig mye skryt, men det når bare ikke opp til Innov8 sine resultater når det kommer til gjengivelse av små og fine detaljer. Finnes noen veldig gode tester på mobile-review.com hvis du vil se mer på dette. I tillegg eg Innov8 overlegen på video. Men dette kommer på en bekostning av at du må betale 1000-1500 kroner mer for telefonen, så du må nesten se hvor mye du vil gi for en ny mobil. Begge telefonene er store, Innov8 har større skjerm, mer minne, bedre lyd og kamera, men er dyrere. C905 gjør det meste som Innov8 kan, men den mangler prikken over I'en.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Hei :)

 

Det er sant at det ikke er mobiler på markedet med optisk zoom som gir tilfredsstillende bildekvalitet. Finnes en fra Samsung og Nokia N93, men disse er begge utdaterte, store, og tar dårlige bilder.

 

Fint at du allerede har tittet litt på Innov8 og C905. C905 fra SE er en veldig bra telefon som har stort sett alt. Menysystemet er derimot til tider litt slitsomt (har ikke hatt telefonen selv). Kan ikke tilpasse så mye som en selv ønsker, og direkte oversikt over kalender og andre ting som kan være greit er ikke mulig, så ting tar gjerne litt lenger tid med denne. At Innov8 er en smarttelefon (nærmere bestemt Smybian S60 fra Nokia), betyr at du kan kjøre flere oppgaver som for eksempel nettleser, musikkspiller, meldinger og kamera samtidig. I tillegg kan du innstallere egne programmer som en skikkelig MSN-klient og annet nyttig. Innov8 har veldig bra lydkvalitet og MYE minne, noe som trekker opp hvis du vil bruke mobilen som mp3-spiller. I tillegg har den et kamera som er overlegent C905. C905 sitt kamera skal ha riktig mye skryt, men det når bare ikke opp til Innov8 sine resultater når det kommer til gjengivelse av små og fine detaljer. Finnes noen veldig gode tester på mobile-review.com hvis du vil se mer på dette. I tillegg eg Innov8 overlegen på video. Men dette kommer på en bekostning av at du må betale 1000-1500 kroner mer for telefonen, så du må nesten se hvor mye du vil gi for en ny mobil. Begge telefonene er store, Innov8 har større skjerm, mer minne, bedre lyd og kamera, men er dyrere. C905 gjør det meste som Innov8 kan, men den mangler prikken over I'en.

 

Lykke til :)

 

Jeg er på jakt etter en N82........tidenes beste kameramobil etter min oppfatning. Har akkurat blitt frastjålet min 1 år gamle, bare må ha en ny. C905 klarer ikke vedlegg som word dok eller excel, ellers hadde det blitt en slik. Når jeg i tillegg ønsker en "normal" smartmobil er det kun N82 som gjør jobben bra nok.

Blitzen er bare helt rå på denne!!

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Vet ikke om noen mobil som har mer enn 8 megapixler. Og det er James Bond mobilen :p Tror det er en eller annen sony ericsson

Feil. James Bond-mobilen er C902 i sølv, og den har 5 megapiksler. SE C905, Samsung i8510 og LG Kc910 har 8 mpix.

 

Tinki Winki: hvor har du det fra at i8510 har bedre kamera enn C905?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...